728 x 90

بلینکن: هیچ علامتی از این‌که ایران از شروط اتمی تبعیت کند وجود ندارد تا که تحریم‌ها برداشته شوند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن گفت: هنوز هیچ علامتی از این‌که رژیم ایران از شروط اتمی تبعیت کند وجود ندارد تا که تحریم‌ها برداشته شوند.

خبرگزاری رویترز نوشت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یک‌شبه ۲خرداد گفت آمریکا هنوز آنچه را که نیاز است رژیم ایران برای تبعیت از تعهدات اتمیش انجام دهد تا که تحریم‌ها برداشته شوند، ندیده است.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه دوم خرداد در گفتگو با تلویزیون ای.بی.سی گفت: «به نظر م، رژیم ایران می‌داند که برای پایبندی به تعهدات هسته‌یی خود چه کاری باید انجام بدهد و ما هنوز ندیده‌ایم که ایران آماده این کار و خواهان تصمیم‌گیری در این زمینه باشد».

او افزود که این یک آزمون است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

در حالی‌که پنجمین دور از مذاکرات اخیر در پیش است، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «نخستین کاری که باید انجام بدهیم بازگرداندن برنامه هسته‌یی (ایران) به چارچوب (برجام) است».

قرار بود مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه ۲خرداد، درباره راستی‌آزمایی و نظارت آژانس در ایران کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند و گزارشاتی را به خبرنگاران ارائه کند، ولی این کنفرانس به تعویق افتاده است.

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع در همین روز در جلسه علنی مجلس گفت این آژانس از روز اول خرداد «حق دسترسی به تصاویر» برنامه هسته‌ای رژیم و انتقال اطلاعات را ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6aff84ab-7086-46a4-aef3-e0ecbf904ca2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات