728 x 90

بلینکن: سپاه پاسداران بالاترین سازمان تروریستی در جهان در میان سازمانهایی است که لیست‌گذاری کرده‌ایم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، و نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۷فروردین بر جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی تأکید کردند.

آنتونی بلینکن در ادامه تأکید کرد آمریکا و اسراییل با برجام یا بدون برجام، به همکاری با یکدیگر برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه، همانند حمله اخیر حوثی‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی در امارات و عربستان، که به‌گفته وی «اقدامات تروریستی» با پشتیبانی ایران هستند، ادامه خواهند داد.

در رابطه با این مقوله، ایران فقط یک مشکل اسراییل نیست بلکه جهان یک ایران اتمی را برنمی تابد.

جهان بر نمی‌تابد که سپاه پاسداران به صدور ترور در جهان ادامه بدهد. ما با توافق اتمی با ایران و پیامدهای آن اختلاف‌نظر داریم اما دیالوگ باز و صادقانه بخشی از قوت دوستی ما می‌باشد.

اسراییل و آمریکا با همدیگر کار می‌کنند تا نگذارند ایران به سلاح اتمی برسند. در این میان، اسراییل هر کاری لازم باشد می‌کند تا برنامه اتمی ایران را متوقف نماید.

از نظر ما تهدید ایران نه تئوریک بلکه ایرانیها می‌خواهند اسراییل را نابود کنند. آنها موفق نخواهند شد و ما نمی‌گذاریم چنین کاری بکنند.
... سؤال باراک راوید خبرنگار والا نیوز و اکسیوس: آیا شما سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی می‌دانید؟
بلینکن وزیر خارجه آمریکا: در رابطه با سؤال مربوط به سپاه پاسداران، احتمالاً بالاترین سازمان تروریستی در جهان در میان سایر سازمانهایی که لیست‌گذاری کرده‌ایم می‌باشد که از جمله در لیست‌گذاری سازمانهای تروریستی خارجی ما قرار دارد. (منابع انگلیسی۷فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8cb2365-74fd-47be-9b6b-7689622361e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات