728 x 90

بلژیک، دروازه‌های جهنم را باز می‌کند

معامله شرم آور...
معامله شرم آور...

چهارشنبه ۱۵تیر ۱۴۰۱ معاهده شرم‌آور بلژیک و رژیم آخوندی برای انتقال و تبادل محکومان (حتی جرایم تروریستی) در کمیته خارجی پارلمان بلژیک پس از دو روز بحث و جدل تصویب شد.

معاهدهٔ خفت‌باری که قرار بود به‌صورت چراغ خاموش، در یک زد و بند کثیف چند ساعته خاتمه یابد و به آزادی اسدی تروریست بمب‌گذار منجر شود؛ جهت بررسی همه متون و ابهامات آن به جلسه پارلمان بلژیک در روز پنجشنبه ارجاع داده شد.

اما خروش یاران شورشگر، کارزار جهانی از سلسله تظاهرات بی‌وقفه و تحصن‌ها و تجمع‌های اعتراضی در شهرهای اروپا و آمریکا در برابر سفارتخانه‌های بلژیک تا موج نامه‌ها و پیامهای اعتراضی حقوقدانان، شخصیتهای سیاسی، اعضای برجسته پارلمانها و حتی دانشمندان نوبلیست این برگ حفت بار ارتجاعی ـ استعماری را مفتضح کرد.

 

 

بلژیک با تسلیم شدن در برابر باج‌گیری مرتکب اشتباه بزرگی شد

در بهمن ۱۴۰۰یک شهروند بلژیکی توسط رژیم گروگان گرفته شد، اما در یک اقدام پرابهام «دولت بلژیک در اسفند ۱۴۰۰ جهت معاوضه به امضای این معاهده تن می‌دهد، اما ۴ماه بعد از دستگیری؛ هویت شهروند بلژیکی به نام "اولیویه واندکاستیل" ۴۱ساله توسط دولت بلژیک اعلام می‌شود!» (بروکسل تایمز۱۴تیر۱۴۰۱).

خبرگزاری فرانسه ۱۵تیرماه نوشت: «... این عهدنامه در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در بروکسل بین یکی از مدیران دادگستری بلژیک و غلامحسین دهقانی سفیر رژیم در بلژیک امضا شده است». در ماده ۱۳ این معاهده آمده است: ”طرفین می‌توانند محکومین را عفو کنند یا آزاد کنند یا مجازاتشان را تخفیف دهند ”.

با قانون کردن همین ماده ۱۳است که اسدی می‌تواند آزاد شود. زیرا در این ماده مجرمین تروریسم با سایر محکومین مجزا نشده است. به‌این‌صورت این ماده راه را برای چشم‌پوشی از هزاران جنایت و نقض هولناک در زمینه تروریسم به‌ویژه در آینده هموار می‌کند.

«ووتر دی ورینت» عضو کمیته روابط خارجی از دولت سؤال کرد، «آیا قرار است داوطلبانه دست‌بندهای یک تروریست محکوم را آزاد کنیم و با تعظیم بزرگی به ایران هدیه دهیم؟ ثانیا، چرا هیچ اسمی از تروریسم در این معاهده نیست؟».

مایکل فریلیش، قانونگذار بلژیکی، گفت: «بلژیک با تسلیم شدن در برابر باج‌گیری مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود و فکر می‌کنم با امضای این معاهده با شیطان دروازه‌های جهنم را باز می‌کنیم» (سایت پارلمان بلژیک ۵ژوئیه). .

 

"کاظم غریب آبادی"، معاون امور بین‌الملل قضاییه جلادان نسبت به بسیج کارزار جهانی و برملا شدن زد و بند با دولت بلژیک‌ سوزوگداز کرد و گفت: «این لایحه در حالی در پارلمان بلژیک به رأی گذاشته می‌شود که بسیاری از گروه‌های مخالف در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را علیه [رژیم] ایران به کار گرفته تا مانع از تصویب این معاهده شوند که می‌تواند به آزادی"اسدالله اسدی" منجر شود» (فارس رژیم ـ۱۶تیر۱۴۰۱).

بروکسل تایمز - ۱۵تیرهم نوشت: «نمایندگان پارلمان بلژیک نگرانند که این توافق به ایران اجازه دهد تا به ربودن اروپایی‌های بی‌گناه ادامه دهد تا تروریست‌های ایرانی را آزاد کند، مانند اسدالله اسدی».

یانس یانشا، نخست‌وزیر سابق اسلوونی خطاب به الکساندر دیکرو [نخست وزیر بلژیک] در توئیتر ۶ژوئیه نوشت: «تروریستهای محکوم شده باید مجازات شوند، نه این‌که آزاد شوند».

ولید فارس (تحلیلگر سیاست خارجی تلویزیون نیوزمکس) ۱۸ تیر۱۴۰۰ گفت: «مبادله زندانی شاید کاری منطقی باشد اما نه مبادله یک تروریست با یک مجرم عادی».

به سخره گرفتن معامله بلژیک با رژیم آخوندی توسط رسانه‌های بین‌المللی

به سخره گرفتن معامله بلژیک با رژیم آخوندی توسط رسانه‌های بین‌المللی

روزنامه شرق الاوسط ۲۰مهر۹۹ در گزارشی از دادگاه اسدی در معرفی وی نوشت: «طبق اظهارات «ژاک رأس» رئیس سرویس اطلاعاتی بلژیک در ۲۰فوریه گذشته تحقیقات نشان داده که این طرح تروریستی توسط اسدالله اسدی به‌عنوان یک فرد آغاز نشده، بلکه رژیم ایران انگیزه آنرا ایجاد کرده و در ایران طراحی شده است».

«اریک وان در سیپت"، سخنگوی دادستانی کل بلژیک، در تیرماه سال جاری اتهام های این چهار مظنون را"اقدام به برنامه قتل با ماهیت تروریستی"و"مشارکت در اقدامات سازمان تروریستی" اعلام کرد».

سؤال اینجاست که چرا دو سال بعد دولت بلژیک با بستن معاهده ننگین با آخوندها حتی با زیر پا گذاشتن قوانین حقوقی و منشور مدنی اروپایی، پشت‌پا می‌زند؟

 

باج‌دهی بلژیک، به بانکدار تروریستم بین‌المللی

امضای قرارداد ننگین دولت بلژیک با رژیم شماره یک و کانون تروریسم بین‌المللی در حالی است که وزارت‌خارجه آمریکا در آخرین «گزارش سالانه تروریسم»، بار دیگر ایران را در صدر کشورهای حامی تروریزیم معرفی کرد» (سایت وزارت‌خارجه ـ ۱۶ دسامبر۲۰۲۱).

«رندی وبر» نماینده کنگره آمریکا ۶ژوئیه (۱۵تیرماه) نوشت: «وقتی فهمیدم دولت بلژیک با دولت سردمدار حامی تروریسم در جهان توافقنامه امضا کرده است و قصد دارد تروریست‌های ایرانی را برای طراحی اقدامات تروریستی بیشتر به ایران بازگرداند، شوکه شدم».

نماینده «مایکل فریلیش» در جلسه کمیته خارجی بلژیک گفت: «ایران &#۳۹;بزرگترین حامی تروریسم دولتی در جهان است که از حمله به انسانهای بی‌گناه در کشور خود، خاورمیانه و در اروپا ابایی ندارد. &#۳۹; به‌جای تسلیم شدن، به اروپا می‌گویم: در تمام روابط خود با ایران و تحریم‌ها، و امور اقتصادی، مالی و غیره، بازنگری کنید، مثل روسیه» (دویچه وله فارسی. ۱۵تیر).

برایان بابین [نماینده مجلس آمریکا] ۷فوریه ۲۰۲۲ نوشت: «ایران هم‌چنان به تهدید متحدان ما و گروگان گرفتن غیرنظامیان ادامه می‌دهد. من و [رندی وبر] با هم تیم شدیم تا بلژیک را تشویق کنیم که در برابر فشار ایران محکم بایستد و اجازه ندهد این تروریست‌ها از قلاب خارج شوند. ما باید این رژیم را کنترل کنیم».

 

خشم افکار عمومی نسبت به «یک رسوایی شرم آور» بلژیک

لایحه خفت‌آمیز بلژیک با دیکتاتوری آخوندی به‌ویژه برای نمایندگان مردم اروپا و رسانه‌های بین‌المللی با واکنش‌های صریح و جدی، مواجه شده است.

سایت بروکسل تایمز ۴ژوییه ۲۰۲۲ در مقالهٔ «یک رسوایی شرم‌آور» نوشت: «معاهده محرمانه بین ایران و بلژیک در مورد مبادله زندانیان، که در نهایت به آزادی طراح حمله تروریستی خنثی شده در فرانسه (اسدالله اسدی) مربوط می‌شود، با انتقادهای فزاینده‌یی روبه‌رو شده است».

  • سایت پولیتیکو ۱۳تیر۱۴۰۱نوشت: «بلژیک راه را برای اعزام تروریست محکوم به ایران هموار می‌کند».
  • سناتور جوزف لیبرمن، بنیانگذار اتحاد علیه ایران هسته‌یی و سفیر مارک دی. والاس، مدیرعامل این بنیاد با بیانیه‌یی اعلام کردند: «تصویب این معاهده توسط بلژیک یک بدعت خطرناک برای جامعه بین‌الملل خواهد بود و به‌عنوان یک شاخص روشن برای ایران عمل می‌کند که سیاست شنیع گروگان‌گیری این کشور وسیله‌ای مشروع و مؤثر برای رسیدن به آنچه می‌خواهد، است» (سایت یوآنی ۱۶ تیر۱۴۰۰).
  • رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ۶ژوئیه (۱۵تیر) در توئیتی نوشت: «معاهده بلژیک و ایران. . نمی‌تواند اسدالله اسدی یا هر بازیگر دیگری را که مسئول نقض حقوق‌بشر و اقدامات شنیع تروریستی است معافیت دهد. ایران باید به‌خاطر حمایت از اهرم تروریسم و ​​گروگان گیری مورد حسابرسی قرار گیرد».
  • فیلیپ دووینتر عضو پارلمان بلژیک ۵ ژوییه (۱۴تیر) گفت: «من مخالف استرداد یک تروریست توسط دولت بلژیک به ایران هستم. ایران بایستی آزاد شود. ایران را تحریم کنید. به اسلام افراطی توقف بزنید».
  • تئو فرانکلین عضو پارلمان بلژیک ضمن اعلام همبستگی ۵ ژوییه گفت: «هر چه بیشتر شما با ملاها در ایران مماشات کنید، تروریسم آنها را در کشور تان بیشتر توجیه می‌کنید. تروریست‌ها را آزاد نکنید»
  • جان بولتون (رئیس شورای امنیت ملی سابق آمریکا) ۱۸تیر۱۴۰۱در توئیتی نوشت: «معاهده پیشنهادی بلژیک با ایران صرفاً ظالمانه است. اسدی تروریستی است که به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع مخالفان رژیم ایران در فرانسه زندانی شده است. ایالات متحده به‌شدت این اقدام را محکوم می‌کند».
  • «آنا میشل آسیماکوپولو» نماینده پارلمان اروپا از یونان ـ ۷ژوئیه نوشت: «این معاهده اجازه خواهد داد اسدالله اسدی که یک تروریست محکوم شده است، به ایران برگردد و آزاد شود. بلژیک نمی‌تواند تبدیل به یک مکان امن برای تروریستها شود».

 

بله! امروز خامنه‌ای مفلوک به‌دنبال جبران ضربات پیاپی از کانون‌های شورشی در داخل کشور، به گروگانگیری و باج‌گیری با دولت بلژیک روی آورد و به‌دنبال بند و بست با دولت بلژیک برای دربردن اسدی و ۳ تروریست دیگر از زندان است. تا آنجا که به مجاهدین و مقاومت ایران برمی‌گردد، هرگز از منافع مردم و ایستادن در برابر این معامله کثیف کوتاه نخواهند آمد؛ و در کارزار سرنگونی هر قیمت و هزینه‌ای که داشته باشد را می‌پردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59cc35e4-3e85-413d-bf6e-eb6a62f275ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات