728 x 90

بلومبرگ: مذاکرات با رژیم ایران به جایی نمی‌رسد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

خبرگزاری بلومبرگ، روز ۳اردیبهشت در مطلبی درباره مذاکرات با رژیم ایران درباره برجام و تحریم‌ها نوشت: مشکل نه جزییات توافق اتمی بلکه بی‌صداقتی این رژیم است.

این هفته سناتور مارشا بلکبرن جمهوری‌خواه تنسی لایحه‌یی با هدف جلوگیری از بازگشت پرزیدنت بایدن به توافق هسته‌یی رژیم ایران در سال۲۰۱۵، ارائه کرد.

در بیانیه وی آمده است: وقت آن است که بایدن بیدار شود و درک کند که ایالات متحده نمی‌تواند با رژیم ایران وارد مذاکره برای یک توافق صادقانه بشود، چرا که آنها یک رژیم ضدآمریکایی هستند. هیچ مقدار از مذاکره یا بحث غیرمستقیم نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

ترامپ گفت که این تحریم‌ها برای تحت فشار قرار دادن رژیم ایران برای موافقت با توافق بهتر است.

بلکبرن می‌گوید: هرگز رژیم ایران با شرایط قوی‌تر برای توافق هسته‌یی موافقت نخواهد کرد، مانند ممنوعیت توسعه موشک، لغو غروب اتمی در رابطه با سطح غنی‌سازی اورانیوم یا پایانی بر حمایت از تجاوزات منطقه ای...

اگر دولت بایدن در مذاکرات هسته‌یی جاری در وین موفق شود، یک پیآمد غیرقابل اجتناب؛ یک پیروزی بادآورده برای ماشین جنگی رژیم ایران خواهد بود.
ده‌ها میلیارد دلار بدهی به ایران (عمدتا از طریق فروش نفت و گاز) به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده در حساب‌های بانکی خارج از کشور قفل شده است. رژیم ایران با برداشتن تحریم‌ها این پول را دریافت خواهد کرد.

بنابراین معامله‌ای که برای جلوگیری از دستیابی حامی جلودار تروریسم در جهان به سلاح هسته‌یی بود، حالا برای رژیم ایران پولی فراهم می‌کند تا تروریسم بیشتری را تأمین مالی کند. این نقیصه توافق اتمی نیست، بلکه در خود این رژیم است.

لایحه بلکبرن مانع از صرف بودجه فدرال برای پیوستن مجدد به توافق‌نامه ۲۰۱۵ ایران می‌شود و بایدن و هر رئیس‌جمهور آینده را ملزم به ارائه هر معامله‌ای به‌عنوان یک معاهده به سنا می‌کند، که نیاز به تصویب دو سوم دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54761fbe-cf37-40a6-a382-d12782cabca0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات