728 x 90

بلومبرگ:‌ شکست اروپا در ایجاد راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران

‌  شکست اروپا در ایجاد راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران
‌ شکست اروپا در ایجاد راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران

خبرگزاری بلومبرگ درباره تلاش اتحادیه اروپا برای کمک به رژیم آخوندی برای مقابله با تحریمهای آمریکا را شکست خورده دانست و نوشت:‌ رهبران اتحادیه اروپا ابزار دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران را دارند اما اراده سیاسی در آن نیست.

 

این خبرگزاری افزود: شکست اتحادیه اروپا در ایجاد راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران به‌شدت فاصله این اتحادیه با این هدف نهایی را بارز کرده است.

 

این خبرگزاری در مقاله‌ای به قلم لئونید برشیدسکی آورده بود که: «رهبران اتحادیه اروپا مدت مدیدی است که از این اتحادیه خواسته‌اند مستقل‌تر رفتار کند و نقش بین‌المللی خود را تقویت نماید. شکست آنها در ایجاد راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران به‌شدت فاصله آنها با این هدف نهایی را بارز کرده است.

 

اعضای اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند کشوری را پیدا کنند که میزبان این سازو کار با هدف ویژه باشد. اتریش پیشاپیش این پیشنهاد را رد کرده و لوکزامبورگ اکنون از طرف آلمان و فرانسه و انگلستان که امضا کنندگان برجام بوده‌اند تحت فشار قرار گرفته است…

 

این موضوع به‌شدت زیانبار است که به‌جای این‌که خودشان داوطلب باشند مشکل را به کشورهای ضعیف‌تر منتقل می‌کنند. انگیزه آنها روشن است؛ هر چه کشور بزرگتر باشد ریسک بیشتری در عصبانی کردن پرزیدنت ترامپ را خواهد داشت.

 

بیخود نیست بانک مرکزی کشورهای اروپا اکراه نشان داده‌اند. بانک آلمانی بوندس اخیراً بی‌سر و صدا قوانینش را تغییر داد تا بتواند درخواست رژیم ایران برای بیرون کشیدن ۳۰۰میلیون یورو(۳۴۰میلیون دلار) از هامبورگ را رد کند. دلیل این جواب منفی چه بود؟ علت، حفظ رابطه بین این بانک با نهادهای کشورهای ثالث بود...

هیچکس نمی‌خواهد حمله ترامپ به نظام مالی اروپا را ریسک کند یا جنگ تجاری با آمریکا را تشدید کند که به‌طور خاص صنعت خودروسازی را آسیب می‌رساند....»

 

 

بیشتر بخوانید

سراب سازو کار ویژه اروپا

 

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز ۱۲ آبان ۹۷ می‌نویسد: «اروپایی‌ها که پس از خروج آمریکا از برجام، موظف بودند عوارض این اقدام را به‌صورت عملی جبران کرده و منافع اقتصادی ایران را تأمین کنند، عملاً کاری در این خصوص انجام ندادند. تنها فعالیت آنها طراحی سیستمی مبهم و پرسش‌برانگیز تحت عنوان «مکانیسم ویژه» موسوم به SPV است که اگر نگوییم برای تحقیر ایران طراحی شده، در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک شوخی است. هیچ کشور اروپایی حاضر به میزبانی آن نیست و زمان عملیاتی شدن آن نیز به آینده‌ای نامعلوم موکول شده است».

کیهان در ادامهٔ این مقاله تحت عنوان «‌مگر چه آتویی دارند؟!» انفعال دولت روحانی در قبال بدعهدی اروپایی‌ها را مورد سرزنش قرار داده و می‌افزاید: «خوش‌باوری دولتمردان کشور مان به پروژه موهومی به نام «کانال تجاری با اروپا» یا همان «برجام اروپایی» باعث شده که دستگاه دیپلماسی ما آشکارا چشم بر شرارتها و خباثت‌های اروپایی‌ها علیه کشور ببندند و موجب تحریص و تحریک بیشتر آنها به سناریوسازی علیه منافع ملی ایران شوند. این در حالی است که از «طرح» اروپایی‌ها برای ادامه برجام و باز نگه‌داشتن کانال‌های تجارت با ایران، تا به امروز، هیچ دستاورد عملی بیرون نیامده و آنها عملاً و رسماًً در حال کشتن وقت و سردواندن دولت ایران هستند».

 

روزنامه دیگر باند خامنه‌ای وطن امروز در سرمقاله ۱۲ آبان ۹۷ با عنوان «ارو پای صدچهره» با سوزوگداز از اقدام قاطع دولت دانمارک در برابر توطئه تروریستی رژیم در خاک این کشور می‌نویسد: «این روزها، درست در آستانه ایامی که اروپاییان قصد دارند پس از تأخیری طولانی، هدفمند و البته ادامه‌دار، سازو کار نصفه‌ونیمه و امتحان پس‌ نداده خود را برای مواجهه با بخش کوچکی از تحریم‌های ثانویه ایالات متحده آمریکا علیه کشور مان ارائه کنند، بار دیگر شاهد شانتاژ تبلیغاتی دیگری از سوی سران قاره سبز علیه ایران اسلامی هستیم! این بار قرعه به نام دانمارکی‌ها افتاده است تا به «نوک پیکان» حملات اروپا علیه کشور مان تبدیل شوند».

 

روزنامه رسالت ۱۲ آبان ۹۷ نیز در سرمقاله‌یی با عنوان «تکلیف ما و شانتاژ جدید اروپا» می‌نویسد: «شانتاژ تبلیغاتی جدید کشور دانمارک علیه کشور مان، آن هم در آستانه اجرایی شدن دور جدید تحریم‌های ثانویه ایالات متحده آمریکا را نمی‌توان در قالب یک پدیده ساده مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اتهام اخیری که از سوی دانمارک(به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا) علیه کشور مان وارد شده است، به‌مثابه نقطه آشکارساز بازی جدید اروپا علیه ایران محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، در این معادله نمی‌توان دانمارک را به‌عنوان کشور و بازیگری مستقل مورد شناسایی و محاسبه قرار داد»!

 

روزنامه مردم‌سالاری از باند روحانی عدم همکاری شرکتها و بانکهای خصوصی اروپایی با رژیم را سد و مانع اصلی دانسته و می‌نویسد: «اگر چه که ۶ژوئن سال جاری میلادی کمیسیون اروپا از به‌روز‌رسانی قانون مسدودکننده خبر داد، اما شرایط میدانی نشان از این دارد که توقف کمپانی‌ها و مؤسسات مالی از ادامه روابط تجاری با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به‌گونه‌یی است که نمی‌توان با اعمال قانون مسدودکننده شرکتی را مجاب به همکاری با ایران کرد».

واقعیت این است که دولتهای اروپایی می‌خواهند مانع تحریم‌های آمریکا شوند، اما عملاً نمی‌توانند چون شرکتها و کارتلهای اروپایی نمی‌خواهند بازار آمریکا را از دست بدهند و نمی‌خواهند با مجازاتها و جریمه‌های کلان روبه‌رو شوند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f053f23a-a669-4530-8a53-df3c7942f554"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات