728 x 90

بلومبرگ: با سرعت کنونی، واکسیناسیون ۷۵درصدی جمعیت ایران، یک دهه طول می‌کشد

واکسیناسیون در جهان
واکسیناسیون در جهان

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: رژیم ایران باید بیشتر از ۱۰سال منتظر بماند تا ۷۵درصد از جمعیتش واکسینه شوند.

خبرگزاری بلومبرگ به تاریخ ۱۴فروردین، که سرعت واکسیناسیون در سراسر دنیا را دنبال می‌کند، با توجه به آخرین داده‌ها، مدت زمانی را که با توجه به نرخ کنونی واکسیناسیون طول می‌کشد تا کشورها ۷۵درصد از جمعیت خود را واکسینه کنند و به ایمنی جمعی برسند، پیش‌بینی کرده است.

رژیم آخوندی با اعلام نرخ کنونی ۳هزار و ۸۰۶دز واکسن در روز، باید بیشتر از ۱۰سال منتظر بماند تا ۷۵درصد از جمعیتش واکسینه شوند.

از دیگر کشورهایی که ایمنی جمعی با سرعت کنونی واکسیناسیون بیش از یک دهه به طول خواهد انجامید می‌توان به پاکستان و اوکراین اشاره کرد. این پروسه در ترکیه ۱۳ماه و در قطر و بحرین، ۵ماه طول خواهد کشید.

خاطرنشان می‌شود مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای رژیم روز ۱۴فروردین گفت پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر ماه واکسنهای ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم. همچنین حریرچی اعلام کرد موج چهارم کرونا در ایران آغاز شده است.

از جمله کشورهای موفق در منطقه امارات متحده عربی است که با نرخ ۹۴ هزار و ۴۱۸ دز واکسن در روز، طی ۳ ماه قادر خواهد بود ۷۵ درصد از جمعیت خود را واکسینه کند.

در آمریکا، تاکنون ۱۵۴ میلیون دز واکسن تزریق شده است و در صورت ادامه این روند - تزریق حدود ۳ میلیون دز واکسن در روز- ۴ ماه طول خواهد کشید تا ۷۵ درصد از جمعیت این کشور واکسینه شوند.

اسرائیل نیز از جمله کشورهای پیشرو در واکسیناسیون است و با روند کنونی واکسیناسیون، ۵ ماه طول خواهد کشید تا ۷۵ درصد از جمعیتش را واکسینه کند.

خبرگزاری بلومبرگ، سرعت کنونی واکسیناسیون در جهان را ۱۵.۶ میلیون دز در روز تخمین زده است و پیش‌بینی می‌کند سال‌ها طول بکشد تا کل جهان به ایمنی جمعی دست پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93207fa7-9d94-4d28-9871-3cc97217f39d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات