728 x 90

بلومبرگ: در وین گفتگوهای سرسختانه اتمی در انتظار رژیم ایران و آمریکا است

گفتگوها بر سر برجام
گفتگوها بر سر برجام

خبرگزاری بلومبرگ روز ۱۶فروردین درباره مذاکرات برجام در وین نوشت: مذاکرات رژیم ایران و قدرتهای بزرگ در وین ممکن است تا آخر هفته ادامه یابد. یک مقام اروپایی گفت، ‌سه کشور اروپایی یعنی آلمان فرانسه و انگلستان که نقش میانجیگری در مذاکرات را دارند، انتظار تحول مثبتی در روز سه‌شنبه ندارند زیرا رژیم ایران مصر است تحریم‌های آمریکا یکباره برداشته شود.
یک مقام دیگر اروپایی گفت مهم است که مذاکرات پیش از پایان ماه مه ( یعنی ضرب‌الاجل ۹۰ روزه با آژانس در ۲۲فوریه) جلو برود تا استمرار دادن اطلاعات بازرسیها حفظ شود و به مذاکرات فرصتی داده شود.

این مقام که به شرط ناشناس بودن صحبت می‌کرد احتمال قطعیت اقدامی به جانب احیای توافق اتمی پیش از ماه ژوئن را بیش از ۵۰درصد می‌داد.

رژیم ایران در آن ماه انتخابات ریاست ‌جمهوری دارد که ممکن است به نفع تندروها باشد که در بن‌بست با آمریکا، تحریک شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه ند پرایس روز دوشنبه گفت که او انتظار دارد مذاکرات "دشوار" باشد و هیچ پیشرفتی پیش‌بینی نمی‌کند و افزود که رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده برای رژیم ایران، از طرف دولت بایدن مذاکرات را رهبری می‌کند...

بلومبرگ درباره موضع رژیم آخوندی نوشت: «در اوایل روز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم علاقه‌ای به سیاست "گام به گام" ندارد، و اظهارات روز یکشنبه مذاکره‌کننده اصلی رژیم، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه که قبل از مذاکرات به وین وارد شده است، را تکرار کرد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c09fe45-2f26-4722-8f5a-b6e792e0e58b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات