728 x 90

بلومبرگ: در مذاکرات وین اختلافات عمده بر سر چگونگی بازگشت طرفین به پایبندی به توافق باقی مانده است

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

خبرگزاری بلومبرگ روز ۲۵بهمن در گزارشی از مذاکرات وین نوشت: مسکو گفته است مذاکرات در وین وارد مرحله نهایی خود شده است، اما اختلافات عمده بر سر چگونگی بازگشت طرفین به پایبندی به توافق باقی مانده است.

بلومبرگ در مطلبی با عنوان «رژیم ایران می‌گوید برای به‌دست آوردن یک توافق اتمی خوب در وین عجله دارد» نوشت: جوزف بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت، قویاً معتقد است که توافق هسته‌یی با ایران "در چشم‌انداز" است و از قدرتهای جهانی خواست تا برای احیای توافق به یک سازش برسند.

اظهارات هماهنگ کننده برجام پس از گفتگوی تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مورد مذاکرات هسته‌یی در حال انجام، ارائه شد.

مسکو گفته است که مذاکرات در وین وارد "مرحله نهایی" خود شده است، اما اختلافات عمده بر سر چگونگی بازگشت طرفین به پایبندی به توافق، و درخواست رژیم ایران برای یک تضمین که آمریکا مجدداً از توافق خارج نخواهد شد باقی مانده است.

یک توافق بازنگری شده، به رژیم ایران اجازه می‌دهد تا در ازای عقب انداختن پیشرفتهای قابل توجه در فعالیت هسته‌یی خود، به بازارهای جهانی نفت بازگردد.

روز یکشنبه، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات گفت: "پیشرفت قابل توجهی" در دور فعلی مذاکرات حاصل شده است. مسکو تمایل دارد نسبت به این مذاکرات خوش‌بین باشد، در حالی‌که ایالات متحده و قدرتهای بزرگ اروپایی از ایران خواسته‌اند تا در مورد بعضی از خواسته‌های خود سختگیری نکند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56679ce6-e3dd-4299-8740-c6ea89f28c36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات