728 x 90

بلوفهای رسوا و اعترافهای ناگزیر

سخن روز
سخن روز

نمایشهای حکومتی در سالگرد سرقت انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران پس از هفته‌ها تدارک و تبلیغات سرسام‌آور به‌صحنه آمد.

رئیسی جلاد که سخنران اصلی این نمایش در تهران بود، در سخنرانی خود با یک مشت آمارسازیهای مضحک و بلوفهای مسخره در زمینهٔ اقتصادی، گفت: «قله‌های بسیاری را فتح کرده... اما دشمن آن را برنمی‌تابد». وی در صحنهٔ سیاسی و اجتماعی نیز ادعا کرد که رژیم، قیام یا به‌قول او «پروژهٔ آشوب و اغتشاش» را پشت سر گذاشته است. اما حرف سیاسی و قابل اعتنای رئیسی آنجا بود که ضمن خواندن روضهٔ ۱۷هزار کشته آخوندها و پاسداران نظام ولایت، به‌ابراز شگفتی و تعجب از قطعنامهٔ شمارهٔ۱۰۰ کنگرهٔ آمریکا ارائه شده از سوی ۱۶۶نفر از نمایندگان مردم آمریکا پرداخت که روز ۱۹بهمن با اعلام حمایت از قیام و خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت و غیراتمی و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی رژیم، در کنگره ثبت گردید. رئیسی گفت: «مجاهدین ۱۷هزار نفر را کشتند بسیاری از مسئولان را کشتند. مجاهدین را در لیست سیاه و در لیست تروریستها قرار دادند و باعث شگفتی و تعجب است که دیروز کنگره آمریکا می‌آید مجاهدین را، جریان تروریستی که همه عالم قبول کرده اینها تروریست هستند از لیست سیاه خارج می‌کند به‌آنها میدان می‌دهد به‌آنها توجه می‌کند».

علاوه بر آخوند رئیسی، کلیهٴ سردمداران رژیم که سایر شهرها حضور یافته بودند، روضهٔ ۱۷هزار را (که این روزها به‌کلیدواژهٔ سرکردگان نظام برای اشاره به مجاهدین تبدیل شده) خواندند. گماشتهٔ خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ بیرجند (۲۱بهمن) هم گفت: «می‌خواهند شب و روز به‌سر ما بزنند و به‌خورد ما بدهند که نظام اسلامی کارآمد نیست... اگر این نظام خدای نخواسته نباشد، آیا مریم رجوی می‌تواند نظام کارآمدی در ایران تشکیل بدهد؟».

به این ترتیب با اعترافهای رژیم و دیگر سردمداران حکومت، نمایش ۲۲بهمن رژیم، عملاً به‌نمایش ترس و وحشت رژیم از قیام و خطر مجاهدین و ۴دهه نبرد بی‌امان و سازش‌ناپذیر آنها با دیکتاتوری ولایت فقیه تبدیل شد.

بادکنک بلوفها و ادعای رئیسی جلاد در مورد از میان برداشتن قیام و خروش مردم هم از قضا با قیام هموطنان بلوچ و بالا‌گرفتن خروش شبانهٔ مردم از مناطق مختلف تهران و کرج گرفته تا شهرهای مختلف میهن از جمله در مشهد، اصفهان، اراک، زنجان، بیرجند، رشت، کرمانشاه و سنندج، ترکید. به‌خصوص که رژیم روز گذشته در رادیو تلویزیون خود خواسته بود، مردم از پشت‌بامها به‌نشانهٔ پیروزی خمینی بانگ الله اکبر سر بدهند، اما مردم ایران با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر بر دهانش کوبیدند.

این کشاکش و نبرد مستمر میان آزادی و استبداد، میان مردم و مقاومت سازمان‌یافته‌شان با دیکتاتوری آخوندی، در بحبوحه‌ٔ نمایش رژیم و در حالی‌که آخوند رئیسی هنوز از ادعاهای پیروزی فارغ نشده بود، با شلیک ۱۲خمپارهٔ صوتی، به‌اوج رسید. دو کانون شورشی قهرمان از دو سمت میدان آزادی، با شلیک این خمپاره‌ها همهٔ دود و دمهای حکومت رو به‌زوال خامنه‌ای را به‌باد فنا دادند.

ذکر این نکته هم بی‌مناسبت نیست که رئیسی در قسمت دیگری از اظهارات خود گفت: «برخی به‌دنبال آن هستند چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی را تطهیر کنند». شش کلاسهٔ دروغگو انگار هنوز نمی‌داند که این حنا مدتهاست که رنگ باخته و مردم ایران با صدها فاکت و نمونه می‌دانند که سرنخ این ترفندها و احضار روح منحوس دیکتاتوری مدفون سلطنتی برای لجن‌مال کردن و منحرف کردن قیامها در دست خود رژیم و سپاه و اطلاعات منفور است.

روزنامه جمهوری اسلامی (۵تیر ۹۷) منشأ آن را برملا کرده و نوشته بود: «این جماعت آن‌قدر بی‌پروا شده‌اند که عده‌یی را با شعارهای بی‌سابقه «رضا شاه روحت شاد» و «مرگ بر مفت‌خور»، روانه مجلس می‌کنند و آنها نیز با مشایعت پلیس آزادانه مانور می‌دهند. این جماعت دقیقاً همان دسته و گروهی هستند که در نماز جمعه تهران و راهپیمایی‌ها حضور دارند»...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58a8ab4c-8df7-4257-a845-c6d3fe4c26b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات