728 x 90

بلوفهای رئیسی در خارج از مرکز چرا؟

سخن روز
سخن روز

آخوند جلاد که با وعدهٔ یک میلیون مسکن وارد نمایش انتخابات شد و با حذف و جراحی نزدیک‌ترین لایه‌های ولایی در رسواترین و کسادترین نمایش انتخاباتی روی کار آمد، خیلی زود گوی سبقت را از آخوند شیاد روحانی که به ناخدای «بلوف» معروف شده بود، ربود و کرسی «دروغ» بافی و «بلوف» درمانی را مصادره کرد.

رئیسی روز جمعه ۸اردیبهشت در شادگان در توجیه «بلوف» یک میلیون مسکن گفت: «دولت‌های گذشته باید یک میلیون مسکن را ایجاد می‌کردند اگر می‌کردند ما امروز بحران مسکن نمی‌داشتیم یعنی اگر که سالی که دویست هزار مسکن صد و پنجاه هزار مسکن فوقش۳۰۰ هزار مسکن ایجاد شد می‌رسید به مرز یک میلیون ما امروز مشکل نمی‌داشتیم»

آخوند جلاد، در خارج از مرکز به‌نحوه خیره‌کننده‌یی دروغ می‌گوید. هر جمله‌یی را در هر جمعی با بلوف و دروغی تازه تزیین می‌کنند!

در حالی که به اعتراف رسانه‌های حکومتی رئیسی یک ساله رکورد تورم و فقر و فلاکت را در ۵۰سال گذشته پشت سرگذاشته، او در همین سفر گفت: «در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی کارهایی که انجام شده گام‌های بلندی در کشور برداشته می‌شه که برای دشمنان خیره‌کننده است کما این‌که بعضی از مسئولان عالی کشورها می‌آیند اینجا برایشون خیلی عجیبه می‌گویند چگونه شما با این همه تحریم‌ها توانستید گام‌هایی را در جهت کارهای علم و فناوری بردارید» (رئیسی در اندیمشک ـ ۷اردیبهشت ۱۴۰۲)

در اهواز هم هیچ ترتیب و آدابی نجست و تا توانست ساخت و بافت و بر اسب بلوف درمانی و دروغ‌بافی تاخت:

«کاری که در این یک سال و چند ماه آغاز شده کاملاً داره برابری می‌کنه با کاری که سی سال در فاضلاب اهواز انجام شد»
«در یک سال گذشته مطابق کل زمان دولت دوازدهم نیروگاه سازی شده در این کشور»

«فقر زیبنده نظام اسلامی نیست تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست»

«بارها تأکید کردیم که حتماً امکان اختصاص دادن اراضی برای کسانی که فاقد مسکن‌اند واجد شرایط‌اند وجود داره و ما در برنامه دولت انشاءالله آنچه وعده کردیم به اون وعده پایبند خواهیم بود» (رئیسی در اهواز ـ ۷اردیبهشت ۱۴۰۲)

این همه در حالی است که حتی نزدیک‌ترین لایه‌های دولت و عقب‌مانده‌ترین نیروهای حکومتی هم حرفهایش را باور نمی‌کنند و رسماً از او می‌خواهند دست از فریبکاری بردارد و «روی مین استعفا» برود.

حتی دبیر شورای بسیج دانشجویی... در خطبه‌های پیش از نمایش جمعه تهران گفت:

«دولت سیزدهم که رویای دولت مردمی را در سر می‌پروراند نه تنها فهم دقیقی از مردمی سازی ندارد بلکه با اصرار بیش از حد به جای آن جاهلانه روی خصوصی‌سازی به جای مردمی‌سازی دست گذاشته است عملی که در نهایت منجر به شکاف اجتماعی خواهد شد « (ابوالفضل فکوری پودینه ـ ۸اردیبهشت ۱۴۰۲)

پیش‌تر هم یکی از اعضای دست‌چین و منتخب خامنه‌ای در مجلس ارتجاع تعارف را کنار گذاشت و گفت: «امروز دولت آقای رئیسی را از ضعیف‌ترین و نا کارآمدترین دولتها می‌دانیم... آقای رئیسی گویا قطار پیشرفت اقتصادی دولت شما قبل از آن که مردم را زیر چرخ‌های بی‌برنامگی له کند نیاز به ریز علی فداکار دارد چون حرکت شتابان تورم و گرانی لحظه به لحظه و بی‌ارزشی پول ملی را می‌بینیم... ایجاد ناامنی در سال گذشته را چه جوابی دارید بدهید؟ بحث مسمومیتهای مدارس را چه کردید؟ چند نفر را دستگیر کردید؟ وابسته به کی بودند؟ کجا معرفی‌شان کردید؟ چرا به مردم نمی‌گید اینها را؟»

هم‌چنین شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم گفت: «متأسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس از آقای رئیسی دعوت کردند که بیاید و رئیس‌جمهور بشود و این باعث زیر سؤال رفتن مجلس شد. چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الآن هم ۹۵درصد آنها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلاً رئیسی را برای ریاست‌جمهوری دعوت کرده‌اند» (خبرآنلاین ـ ۸اردیبهشت ۱۴۰۲)

راستی در چنین فضایی از رسوایی کارنامه رئیسی، چرا او باز هم در خوزستان دروغها و بلوفهای فضاحت‌بار را تکرار می‌کند؟

پاسخ این است که شکست رئیسی شکستی استراتژیک و غیرقابل جبران برای خامنه‌ای است و رئیسی به خیال خود می‌خواهد با بلوفها و دروغهای بی‌دنده و ترمز این شکست را پرده‌پوشی کند. اما فایده ندارد، بلوفهای رئیسی فقط بن‌بست رژیم را ثابت می‌کند و باعث شعله‌ور شدن خشم و قهر مردم ایران می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f59c0ae-348a-4580-a25e-e37c10dc8b44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات