728 x 90

بصره:۷ کشته ودهها مجروح، در تظاهرات ضد دولتی

درگیری های خونین در بصره
درگیری های خونین در بصره

وبگاه العین الإخباریه گزارش داد:‌ روز سه‌شنبه فرماندهی عملیات در عراق به‌دلیل درگیری میان تظاهر کنندگان و شبه‌‌نظامیان رژیم ایران، در شهر بصره منع عبور و مرور اعلام کرد. منابع پزشکی بیمارستان بصره به ”العین الاخباریه“ گفتند تعداد تظاهر کنندگان کشته شده به ۷تن رسیده است.

به‌گفته منابع پزشکی قربانیان همگی با شلیک شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در نزدیکی ساختمان استانداری بصره به‌قتل رسیدند.

منع عبور و مرور در بصره

روز سه‌شنبه فرماندهی عملیات در عراق به‌خاطر درگیری میان تظاهر کنندگان و شبه‌‌نظامیان ایران، در شهر بصره منع عبور و مرور اعلام کرد و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دستور تحقیق در رابطه با وقایع شهر بصره را داد.

در اثر درگیریهای شبه‌‌نظامیان وابسته به ایران و تظاهر کنندگان، مقر استانداری بصره در جنوب عراق به آتش کشیده شد و عبادی فرمان داد که در رابطه با جوانی که در جریان اعتراضات بصره کشته شده است، تحقیق شود.

فعالان به ”العین الاخباریه“ گفتند بعد از وارد شدن تظاهر کنندگان به ساختمان استانداری شبه‌‌نظامیان ایرانی از آن خارج شدند.

منابع پزشکی بیمارستان بصره به ”العین الاخباریه“ گفتند که آمار تظاهر کنندگان کشته شده به ۷نفر رسیده  و تمامی آنها با شلیک شبه‌‌نظامیان ایران در نزدیکی ساختمان استانداری بصره به‌قتل رسیده‌اند.

شبه‌‌نظامیان مسلح تحت حمایت رژیم ایران از بحران و خفقان عراق برای از مخالفان ایران و تثبیت موقعیت خود در عراق و همچنین فرو بردن کشور در بحرانهایی که به‌سود جاه‌طلبیهای رژیم ایران در منطقه است، بهره‌برداری می‌کنند

 

 

پایگاه خبری العربیه به‌نقل از رئیس شورای حقوق‌بشر استانهای جنوب عراق گفت در تظاهرات ساکنان بصره علیه خرابی خدمات دولتی دست کم شش نفر از تظاهر کنندگان کشته شدند.

مهدی التمیمی رئیس شورای حقوق‌بشر استانهای جنوب عراق گفت شش تظاهر کننده کشته و بیش از ده تن زخمی شدند. او نیروهای امنیتی را متهم کرد که به روی تظاهر کنندگان آتش گشوده‌اند. 

سه‌شنبه شب سیزدهم شهریور ۹۷هزاران نفر از ساکنان بصره در خارج از ساختمان استانداری تجمع کرده تعدادی از آنها با بمبهای آتش‌زا به آن تهاجم کردند. پلیس در پاسخ به آنها  گاز اشک‌آور بکار گرفت و با گلوله به سوی آنها شلیک کرد.

فعالان در فیلم‌هایی که منتشر کردند دو جوان را نشان می‌دهند که با آتش نیروهای امنیتی عراق زخمی شده‌اند.

العربیه اضافه می‌کند، در این درگیریها دست کم ۱۵تن از افراد پلیس هم  زخمی شده‌اند. خبرنگار العربیه گفت مقامات دولتی عراق دستور داده‌اند که در بصره منع رفت و آمد اجرا شود.

دولت عراق برای جلوگیری از گسترش تظاهرات تعدادی  نیروهای تقویتی  به بصره اعزام کرده است.

شاهدان گفتند پس از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی، تظاهر کنندگان ساختمان استانداری بصره را کاملاًً به آتش کشیده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/625d243d-e555-4571-aecd-572d6ae98408"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات