728 x 90

بسته ۷۰میلیون یورویی کمیسیون اروپا برای دسترسی زود هنگام کشورهای بالکان غربی به واکسن کرونا

کمکهای اتحادیه اروپا به کشورهای بالکان برای دسترسی به واکسن کرونا
کمکهای اتحادیه اروپا به کشورهای بالکان برای دسترسی به واکسن کرونا

سایت کمیسیون اروپا روز ۲۸دیماه نوشت: امروز، کمیسیون اروپا بسته‌ای به ارزش هفتاد میلیون یورو تحت سازوکار پیش از پیوستن (IPA II) را برای کمک به تأمین بودجه دسترسی شرکای بالکان غربی به واکسنهای COVID-۱۹ تهیه شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب کرد.

الیور وارهلی کمیسر امور همسایگی و گسترش گفت: «اتحادیه اروپا در تمام دوره پاندمی نشان داده است که ما با کشورهای بالکان غربی به‌عنوان شرکای دارای امتیاز ویژه برخورد می‌کنیم. ما هم‌چنین در مورد واکسنها، با برداشتن گام‌هایی برای شروع سریع کمپینهای واکسیناسیون برای کارمندان مهم و بیشتر گروه‌های آسیب‌پذیر در منطقه، با همین روحیه عمل می‌کنیم. واکسیناسیون سریع برای پایان دادن به پاندمی و شروع بهبود اقتصادی بالکان غربی تعیین‌کننده خواهد بود».

این بسته به‌صورت کمک هزینه‌ای که به تأمین هزینه واکسنهای گروه‌های دارای اولویت در منطقه و هم‌چنین تجهیزات لازم واکسیناسیون کمک خواهد کرد، پرداخت می‌شود. این بسته این امکان را برای بالکان غربی فراهم خواهد کرد تا تعدادی واکسن از توافقنامه خرید پیشرفته اتحادیه اروپا با شش تولید کننده خریداری کند، در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخشی از دوزهای از پیش اختصاص داده شده خود را به اشتراک می‌گذارند.

در حالی که اتحادیه اروپا به حمایت از ابتکار کواکس COVAX، (ساز و کار جهانی) برای اطمینان از دسترسی عادلانه و جهانی به واکسنهای COVID-۱۹، ادامه می‌دهد و همه شرکای بالکان غربی در آن ثبت نام کرده‌اند، انتظار می‌رود که توزیع واکسن‌ها تحت این طرح دیرتر از کمپینهای واکسیناسیون در اتحادیه اروپا آغاز شود. دسترسی به تعدادی از دوزهای واکسن از توافق نامه‌های خرید اتحادیه اروپا به این ترتیب منطقه را قادر خواهد ساخت واکسیناسیون را به موازات کشورهای عضو اتحادیه اروپا آغاز کند.

کمیسیون اروپا و مرکز کنترل بیماریهای اروپا هم‌چنین در جهت نهایی کردن استراتژیهای واکسیناسیون مطابق با توصیه‌های کمیسیون اروپا برای اطمینان از آماده‌سازی مناسب کمپینها و مدیریت یکپارچه واکسن‌ها به منطقه کمک می‌کنند. اتحادیه اروپا هم‌چنین پروژه‌یی را برای کمک به مدیریت تدارکات و توزیع واکسن ها با سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأمین مالی می‌کند…

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ce40653-5ea7-4ef0-9b35-7d3c9da303fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات