728 x 90

بستن تنگه هرمز یک خودکشی اقتصادی برای ملاها است

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس

فاکس نیوز با اشاره به تهدید رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز، آن را یک خودکشی اقتصادی برای این رژیم ارزیابی می‌کند.

ولید فارس مشاورِ سابقِ امور خارجیِ دونالد ترامپ در مصاحبه فاکس‌نیوز گفت:‌ بستن تنگه هرمز توسط رژیم ایران یک بازی پر ریسکی است. این رژیم فکر می‌کند می‌تواند روی مذاکرات اعمال قدرت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آنها قصد انجام این کار را دارند؟ گفت:

آنها می‌توانند تمرینات نظامی واقعی را انجام دهند و ضمناً، این کار را در گذشته نیز انجام داده‌اند.

سؤال این است که، تا کجا آنها می‌خواهند ادامه دهند و آیا به‌طور واقعی تنگه هرمز را می‌بندند یا نه.

در حال حاضر رژیم ایران اگر بخواهد، می‌تواند این کار را بکند و به این گذرگاهٍ بین‌المللی آسیب برساند.

اما ما می‌دانیم که، ایالات متحده می‌تواند آنها را رهگیری کند، متوقف کند و به ظرفیتهای آنها ضربه بزند. این کار رژیم ایران حرکت به سمت جنگ است. اگر رژیم ایران این مرز سرخ را رد کند آمریکا پاسخ لازم را می‌دهد.

دکتر ولید فارس می‌گوید:‌ اقتصاد ایران پشت سر هم در حال ضربه خوردن است. اگر رژیم ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کند باعث فروپاشی اقتصاد آن می‌شود.

با در نظر گرفتنِ تظاهراتی که در داخل ایران جریان دارد این رژیم به تدریج در حال فروپاشی است.

دکتر ولید فارس با اشاره به چشم‌انداز سرنگونی رژیم ایران بر ضرورت حمایت از اپوزیسیون این رژیم تأکید می‌کند. وی حمایت باراک اوباما از آخوندهای حاکم در جریان قیام سال ۸۸ را خاطرنشان کرده و تأکید می‌کند چنین سیاستی نباید تکرار شود.

 

بیشتر بخوانید:

پاسدار شریعتمداری تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کند

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در روزنامه کیهان با لحن تهدیدآمیزی نوشت: در صورتی‌که صدور نفت ایران از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی و یا سایر متحدان آسیایی آنها نظیر ژاپن، تحریم شود، آیا عبور کشتیهای حامل نفت برای کشورهای یاد شده که دشمن تلقی می‌شوند «عبور بی‌ضرر»! خواهد بود؟ و حالا که توطئه تحریم نفتی کشور مان در جریان است چرا، از هم‌اکنون تصمیم خود برای بستن تنگه هرمز به روی کشتیهای متعلق به کشورهای تحریم کننده را اعلام نمی‌کنیم؟

رژیم آخوندی تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کند

رژیم آخوندی بار دیگر تهدید کرد که تنگه هرمز را می‌بندد.
سرتیپ پاسدار علی فدوی سرکرده نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد «ما توانمندی لازم را برای بستن تنگه هرمز داریم و اگر هر عاملی و قدرتی کوچکترین حرکتی انجام دهد پاسخ بسیار قاطع به آن خواهیم داد». بیشتر از نیمی از نفت جهان را نفتکشهایی حمل می‌کنند که از تنگه هرمز می‌گذرند. نگرانی از تهدیدهای رژیم برای بستن تنگه هرمز باعث شده تا کشورهای منطقه راههای دیگری را برای انتقال و صادرات نفت دنبال کنند. یکی از این طرحها، ساخت بندر نفتی از سوی امیرنشین دوبی در ساحل دریای عمان است. ابوظبی که نود درصد ذخایر نفتی امارات متحده عربی را در اختیار دارد در حال ساختن بندرنفتی عظیمی در ساحل دریای عمان و در امیرنشین فجیره است تا در صورتی که رژیم ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد، برای صدور نفت خود نیازی به خلیج‌فارس و تنگه هرمز نداشته باشد. رژیم هر موقع که احساس خطر می‌کند به این نوع قدرت‌نماییهای پوشالی و تهدیدهای تو خالی متوسل می‌شود. وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این‌گونه تهدیدهای رژیم اعلام کرده است که «این اقدام بیش از هر کشوری به ضرر اقتصاد رژیم ایران خواهد بود». اقتصاد رژیم آخوندی به‌شدت به صدور نفت خام وابسته است و عواید صادرات نفت بیش از هشتاد درصد از درآمدهای ارزی و بودجه دولت را تشکیل می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

پس لرزه‌های لاف بستن تنگه هرمز

تنگه هرمز، به‌رغم تهدیدهای رژیم ایران باز می‌ماند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1836f1cb-09ff-43fc-a1e9-b4d4ec03c3f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات