728 x 90

بن‌بست، شکست و استیصال

روز یکشنبه ۸دی، ۵مقر مزدوران رژیم آخوندی موسوم به «کتائب حزب‌الله» در عراق و سوریه توسط نیروی هوایی آمریکا مورد حمله قرار گرفت و به گزارش العربیه بیش از ۴۰پاسدار و ۲۵تن از این شبه‌نظامیان کشته شدند. کتائب حزب‌الشیطان تحت فرمان قاسم سلیمانی عمل می‌کنند و در جنایات بیشماری علیه مردم عراق به‌ویژه اهل سنت دست دارند.

این حمله به تلافی حمله موشکی مزدوران رژیم به محل استقرار نیروهای آمریکایی در کرکوک عراق صورت گرفت که در جریان آن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد.

علت حمله موشکی به محل استقرار نیروهای آمریکایی را می‌توان در بن‌بست و بحرانهای درونی و بیرونی رژیم بعد از قیام سراسری مردم و ریزش شدید نیروهایش در ایران و عراق دانست. خامنه‌ای و پاسداران با این تحلیل که آمریکا اراده تلافی ندارد و با یک حمله موشکی می‌تواند ضمن قدرت‌نمایی، نیروهای وارفته‌اش در منطقه را سرپا کند تلاش کرد مانع از ریزش بیشتر مزدوران شود.

کیهان خامنه‌ای با همین تحلیل پیش‌تر هم بارها آمریکا و کشورهای منطقه را تهدید کرده بود.

کیهان ۲مهر ۹۸: «امارات را چنان می‌زنیم که به چند دهه قبل برگردد».

کیهان ۱۵آبان ۹۶: «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی».

توصیه حسین شریعتمداری به حشدالشعبی عراق ۸آبان ۹۸:‌ «سفارت آمریکا و عربستان را اشغال کنید».

گماشته خامنه‌ای اول تیر با همین تحلیل، ضمن دودودم برای کشورهای منطقه و آمریکا نوشت: «این روزها موشکهای دوربرد و نقطه‌زن انصارالله و پهپادهای دورپرواز آنها دمار از روزگار آل‌سعود و متحدانش در آورده است... پاسخ آمریکا به این حملات چه بوده است؟!... هیچ!».(سایت حکومتی تابناک اول تیر ۹۸)

اما روز بعد از کشته شدن پاسداران در حمله هوایی به تلافی تحرکات رژیم، سخنگوی دولت روحانی وحشت‌زده و دست‌پاچه به صحنه آمد و گفت: «ما هر گونه نقش‌آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8a39b83-9c5f-48d7-9008-435ad4be9d2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات