728 x 90

برگی زرین در دفتر مقاومت عراق

این تصویری از شعله‌های خشم جوانان عراق در کنسولگری رژیم آخوندی در نجف است.

به گزارش خبرگزاری رویترز معترضان عراقی با به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف، تظاهرات و قیام‌ خود را به سطح جدیدی از رادیکالیزم رساندند.

این دومین حمله در این ماه به کنسولگری ایران در عراق بود. این آتش‌ نشان‌دهنده خشمی است که بسیاری از عراقیان علیه رژیم ایران دارند. رژیمی که با غارت اموال مردم، از دولت عراق و شبه‌نظامیانش حمایت می‌کند.

فرانس‌پرس به‌ نقل از منابع پزشکی گزارش کرد: «۲تن از معترضان در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف جان باختند. نیروهای امنیتی با گلوله‌های جنگی و پلاستیکی به سوی این افراد شلیک کردند».

روز پنجشنبه یکی از خونبارترین روزهای اعتراضات عراق به‌شمار می‌رود.

به گزارش تلویزیون العربیه ساعت ۳ نیمه‌شب نیروهای نظامی به فرماندهی جمیل الشمری به سمت چادرهای متحصنان رفته و با بلدوزر آنها را جمع کرده و پلها را باز کردند. این امر منجر به واکنش شدید تظاهرات‌کنندگان و زد و خورد با این نیروها شد که با کمک و حضور مسلح عشایر، نیروهای شمری مجبور به عقب‌نشینی شدند.

جمیل شمری قاتل مجاهدان اشرف است که پس از مقاومت جانانه مردم ناصریه و پشتیبانی عشایر مسلح از مردم، عادل عبدالمهدی ناگزیر اخراج و برکنارش کرد.

مقاومت روز پنجشنبه مردم عراق با این کشتار وارد فاز جدیدی شد و مردم ناصریه با تقدیم ۴۶شهید و نجف با ۴شهید، برگ زرینی در دفتر مقاومت و پایداری عراق رقم زدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2377a9d-8f05-4f3d-bce9-7a2f16c8b0d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات