728 x 90

بروکسل: تظاهرات علیه صدور احکام جنایتکارانه اعدام برای دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸

بروکسل : تظاهرات علیه صدور احکام جنایتکارانه اعدام برای دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸
بروکسل : تظاهرات علیه صدور احکام جنایتکارانه اعدام برای دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸

حامیان مقاومت و ایرانیان آزاده در بروکسل جمعه ۲۰تیر خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی در ایران تحت حاکمیت آخوندها شدند. شرکت‌کنندگان صدور احکام جنایتکارانه اعدام برای دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸ را محکوم و خواستار مداخله جامعه جهانی شدند.

-قیام

-قیام

-قیام

تلویزیون بروز بلژیک (۹ جولای ۲۰۲۰) گزارشی از تظاهرات هموطنان در بروکسل نشان داد:
ایرانیان مخالف در میدان شومن جمع شدند تا خشم خود را از رژیم ایران اعلام کنند. آنها خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستند و علیه حکم اعدام مخالفان ایرانی تظاهرات می‌کنند.
مهدی نوبری مطلق نماینده انجمن ایرانیان بلژیک به تلویزیون بروز گفت: «ما امروز جمع شده‌ایم تا یادآور نقض حقوق بشر در ایران شویم».

به گفته او، ما شاهد افزایش سرکوب در ایران در زمان کرونا هستیم. افراد بیشتری در ایران به خاطر فعالیت‌های سیاسی دستگیر می‌شوند. اینطور هست که حتی در زمان ویروس کرونا، منافع سیاسی رژیم بر جان مردم مقدم است.
دانشجویان به مرگ محکوم می‌شوند. معترضین در مورد سه فردی که در طی قیام آبان به خاطر اعتراض به افزایش قیمت سوخت دستگیر شده‌اند و اکنون به اعدام محکوم شده‌اند اعتراض دارند.
میدان شومن برای این اعتراض انتخاب شد تا صدای خود را به گوش رهبران بلژیک و اروپا برسانیم. «ما امیدواریم اتحادیه اروپا و دولت بلژیک با فشار سیاسی بر رژیم ایران مانع اعدام این جوانان شوند».


بر گرفته از سایت همبستگی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1484f31b-f3b4-4682-b62a-e6693ceff79b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات