728 x 90

برنامه دولتها در راستای محدود ساختن تاثیرات شیوع ویروس کرونا

کرونا در جهان
کرونا در جهان

خبرگزاری رویترز روز ۳۰فروردین نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برنامه ۱۹میلیارد دلاری برای کمک به کشاورزان آمریکا که مواجه با تاثیرات شیوع ویروس کرونا هستند را اعلام کرد. بر اساس این برنامه ۱۶میلیارد دلار برای خرید محصولات کشاورزان شامل گوشت، لبنیات و سبزیجات پرداخت خواهد شد و سه میلیارد دلار نیز توسط وزرات کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزان هزینه خواهد شد.

 

خبرگزاری فرانسه روز ۲۹فروردین نوشت: دولت ژاپن نیز در راستای محدود ساختن تاثیرات شیوع ویروس کرونا ۱۰۰هزار ین برابر با ۹۳۰دلار به هر تبعه این کشور پرداخت می‌کند. شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن گفت ما در حال اقدام برای پرداخت سریع پول نقد به مردم هستیم.

 

رویترز روز ۲۹فروردین گزارش داد: مقامات فرانسوی گفتند بعد از یک‌ماه از قرنطینه و ممنوعیت ترددات آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا در فرانسه رو به کاهش دارد. رئیس بهداشت عمومی فرانسه گفت تعداد افراد بستری در بیمارستانها برای سومین روز پیاپی و افراد بستری در مراقبتهای ویژه برای نهمین روز پیاپی کاهش یافته‌اند. او گفت تلاشهای جمعی ما تاثیرات خودشان را نشان می‌دهد، قرنطینه در حال دادن ثمرات خود است.

 

مقامات شهر ووهان چین که ویروس کرونا از آنجا شروع شد، روز جمعه به آمار رسمی فوت شدگان این شهر بر اثر کرونا ۱۲۹۰نفر افزودند و به این ترتیب آمار فوت شدگان در ووهان به ۳۸۶۹نفر افزایش یافت.

مقام‌های چین اتهامات پنهان‌کاری درباره ویروس کرونا را رد کردند و گفتند: در دوره اوج درمان، کادرهای پزشکی سرگرم پذیرفتن و درمان مبتلایان بودند و مواردی از تأخیر، کوتاهی و اشتباه در گزارش پیش آمده است.

 

در همین حال، به‌دنبال اظهارات ترامپ درباره تحقیقات جاری در آمریکا راجع به منشأ آزمایشگاهی ویروس کرونا در ووهان مایک پمپئو به فاکس‌ نیوز گفت:‌پکن باید درباره آنچه می‌داند صادق و شفاف باشد و ما می‌دانیم که آنها به دانشمندان جهان اجازه ندادند وارد آن آزمایشگاه شوند تا ارزیابی کنند چه اتفاقی افتاده است.

فاکس نیوز روز ۲۹فروردین ۹۹ گفت: از اوایل شیوع ویروس کرونا دولت چین مصر بود که ویروس از یک بازار گوشت بیرون آمده است ولی یک گزارش تحقیقی از دانشگاه چینی south china جمعبندی کرده که این ویروس کشنده احتمالاً از یک آزمایشگاه در ووهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8402fcc6-7ecf-44b5-8d84-37768908e432"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات