728 x 90

بررسی تحریمها علیه رژیم ایران توسط اتحادیه اروپا و واکنش رسانه های حکومتی

بررسی تحریمها علیه رژیم ایران توسط اتحادیه اروپا و واکنش رسانه های حکومتی
بررسی تحریمها علیه رژیم ایران توسط اتحادیه اروپا و واکنش رسانه های حکومتی

در حالیکه اجلاس اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریمها علیه رژیم آخوندی به‌خاطر اقدامات تروریستی، روز دوشنبه تشکیل می‌شود، کیهان خامنه‌ای با نگرانی نوشت: اتحادیه اروپا قرار بود تضمین بیاورد، تحریم می‌آورد!

 

این رسانه حکومتی با اشاره به روزنامه فایننشال تایمز، افزود: دیپلمات‌های غربی به یک روزنامه انگلیسی گفته‌اند اتحادیه اروپا قصد دارد اعمال تحریم‌های محدود علیه ایران را بررسی کند.

 

یک روزنامه حکومتی درباره اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل در روز دوشنبه نوشت: (کشورهای فرانسه و انگلستان) در عین‌حال که می‌گویند دنبال دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران هستند در تدارک اعمال تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی به بهانه‌های حقوق‌بشری هستند.

این روزنامه حکومتی اظهارنظر گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را یادآوری کرد که گفته بود: ما توانستیم بسیاری از تجار و کشورها را قانع کنیم که منافع‌شان ایجاب می‌کند با جمهوری اسلامی معامله نداشته باشند. پس هر راه‌کاری که اروپا دارد اجرایی می‌کند در نهایت بدون استفاده می‌ماند و به درد نمی‌خورد.

 

حکومت آخوندی با سرخوردگی از اقدامات صورت گرفته توسط آلمان و فرانسه برای ایجاد سازو کار مالی تبادلات مالی با رژیم، آن را «همان نفت در برابر کالا» و محدود به غذا و دارو، توصیف کرد.

خبرگزاری رسمی رژیم روز ۱۸آذر گزارش داد: ساز و کار مالی ویژه در ابتدا برای مصون ماندن از تحریمهای آمریکا فقط به کالاهای اولویت دار مانند غذا و دارو محدود و سازمان مجری این ساز و کار به‌صورت نهادی کوچک خواهد بود.

 

در همین راستا خبرگزاری رویترز نوشت هیچ کشور اروپایی حاضر به میزبانی سازو کار تجارت با رژیم ایران نیست. بنا بر این گزارش اروپا در تلاش است سازو کار ویژه‌یی برای تجارت غیردلاری با رژیم ایران راه‌اندازی کند، اما هیچ کشور اروپایی از ترس تحریمهای آمریکا حاضر نیست میزبان چنین نهادی باشد.

 

اظهارات سران رژیم در مورد ساز و کار مالی اروپا

آصفی سفیر سابق رژیم در فرانسه در تاریخ هشتم آذرماه گفت: تصور دستیابی به سازو کار مالی با اروپا ساده‌انگاری است... اروپایی‌ها در صورتی که لازم باشد بین ما و آمریکا یکی را انتخاب کنند قطعاً آمریکا را انتخاب خواهند کرد... آنها با یکدیگر اختلاف بنیادین و کلان ندارند... وی افزود: اروپا مصمم است بدون پرداخت هزینه‌ای برجام را حفظ کند.

 

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیته هسته‌یی مجلس رژیم نیز با سوزوگداز نسبت به اجرایی نشدن سازو کار اروپا برای تعاملات مالی با رژیم گفت: دولت نباید معطل اروپا شود و باید بنا را بر عدم همکاری آنها بگذارد.

 

ناامیدی مهره‌های رژیم از پیدا کردن راه‌حلی اروپایی جهت فرار از تحریمهای آمریکا در حالی است که باند خامنه‌ای نیز در این نا امیدها خود را سهیم می‌داند.

 

در این رابطه کیهان خامنه‌ای درباره چشم‌انداز مبهم سازو کار مالی اروپا، به این گفته عراقچی که مزایای برجام نزدیک به صفر شده است، اشاره کرد و نوشت: این روند که از اولین روز اجرای برجام آغاز شد، موجب شد تا تقریباًً هیچ دستاوردی از این توافق عاید نظام نشود. بر همین اساس بر طبق بند ۳۶برجام دولت ایران این حق را دارد که توقف کلی یا جزیی به تعهدات خود بدهد.

این منبع افزود: اتفاقات چند ماه اخیر بیش‌ از‌ پیش ثابت کرد که اروپا با بازی در پازل آمریکا به‌دنبال خرید زمان و مقدمه‌چینی برای اجرای برجام‌های بعدی است.... برجام امتیازاتش برای طرف مقابل و محدودیت‌هایش برای ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98583d12-4057-439f-a147-ae3b2a60a7a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات