728 x 90

برجام مورد نظر بلینکن: اضافه کردن موشکی و اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم به توافق است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان ۲۱بهمن گفت: «رئیس‌جمهور کاملاً روشن صحبت کرده است. اگر رژیم ایران به تعهدات خود دربارهٔ توافق هسته‌یی بازگردد، ما هم همان کار را خواهیم کرد. ما با همتایان و شرکایمان کار خواهیم کرد تا به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تری برسیم».

وی افزود: «البته ما برخی مسائل دیگر را هم اضافه خواهیم کرد، مانند برنامهٔ موشکی رژیم ایران، و اقدامات بی‌ثبات کننده آنها در منطقه که باید به آنها هم توجه شود».

به گزارش رویترز ۱۹بهمن۹۹ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.بی.اس پرسید آیا آمریکا ابتدا تحریم‌ها را لغو می‌کند تا که رژیم ایران را به پای میز مذاکره بازگرداند؟ گفت خیر!
وی هم‌چنین به سؤال بعدی خبرنگار که پرسید آیا باید اول آنها غنی‌سازی اورانیوم را قطع کنند؟ پاسخ داد: آری.
خبرنگار تلویزیون سی.بی.اس آمریکا گفت به‌نظر می‌رسد بن‌بستی در کار است. خامنه‌ای گفته است تا زمانی که غرب تمامی تحریم‌ها را لغو کند ایران از کار اتمی خود عقب نخواهد نشست.

لازم به یادآوری است که خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۹بهمن۹۹ درباره مذاکره با آمریکا گفت: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.
خامنه‌ای تأکید کرد:‌اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم (تلویزیون سی.ان.ان ۲۱ بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9027e11c-6035-4651-a409-49ea766590e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات