728 x 90

برایان هوک: هدف آمریکا قطع کامل صادرات نفت رژیم ایران، بدون افزایش بهای نفت

نفت - عکس از آرشیو
نفت - عکس از آرشیو

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در یک نشست خبری در وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۶ آبان گفت:‌ آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران بدون بالا بردن قیمت نفت موفق بوده است و آمریکا از کشورهای دیگر می‌خواهد واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

 

وی افزود: استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر رژیم ایران شامل حسابهای امانی مربوط به فروش نفت ایران نیز می‌شود.

هوک گفت آمریکا از کشورهای عرضه کننده نفت برای افزایش ظرفیت تولیدشان راضی است و انتظار می‌رود عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ بیشتر از تقاضا برای آن باشد.

 

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه ‍۱۵آبان در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم ایران گفت: تحریم‌ها داد و ستدهای بشردوستانه مانند دارو و غذا را هدف نگرفته است.

وی افزود:‌ «با وجود اعمال تحریم‌های سخت علیه رژیم جمهوری اسلامی، فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران هرگز تحریم نبوده و نیست».

هوک همچنین تأکید کرد: «فارغ آنچه رهبران رژیم ایران می‌گویند، ایالات متحده هرگز داد و ستدهای بشردوستانه را هدف تحریم‌های خود قرار نداده است».

وی تأکید کرد که آمریکا در کنار مردم پرافتخار ایران ایستاده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با اشاره به حمایت رژیم ایران از تروریسم گفت هدف این تحریمها فشار به رژیم ایران برای توقف این اقدامات تروریستی است.

مایک پمپئو گفت رژیم ایران هیچگاه به سلاح هسته‌یی دسترسی پیدا نمی‌کند.

 

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۱۴آبان۹۷در اولین روز اجرایی شدن دور دوم تحریمهای نفتی و بانکی علیه رژیم ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک جزئیات بیشتری از شرکتها و نهادهای وابسته به رژیم ایران که در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارند را اعلام کردند.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا علاوه بر بانک مرکزی رژیم، سازمان انرژی اتمی و خطوط هواپیمایی ایران‌ایر را در میان لیست جدید ۷۰۰شرکتی اعلام کرد که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

دو وزیر تأکید کردند در این دور از تحریمها بیش از ۵۰بانک رژیم و همچنین نیز ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی رژیم تحریم شده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تا کنون بیش از ۲۰کشور خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کرده‌اند و رژیم بیش از دو و نیم میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.

 

وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا تأکید کردند. شرکتهایی که برخلاف تحریمهای آمریکا عمل کنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۷۰۰مهره و نهاد رژیم را که به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه شدند با جزییات منتشر کرد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیهٔ روز دوشنبه ۱۴آبان ۹۷خود اعلام کرد: امروز در بزرگ‌ترین اقدامی که طی یک روز صورت گرفته، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۷۰۰فرد، نهاد، هواپیما و کشتی (رژیم ایران) را تحریم کرد. این اقدام یک بخش حیاتی در اعمال مجدد تحریم‌های باقی‌مانده اتمی آمریکاست که در ارتباط با برجام برداشته یا رفع شده بود... به این ترتیب شمار اهداف تحریم‌شده رژیم ایران در دوران دولت کنونی آمریکا یعنی طی کمتر از دو سال به بیش از ۹۰۰مورد رسید که بالاترین سطح از فشار اقتصادی ایالات متحده علیه (رژیم) ایران تا کنون به‌شمار می‌رود.

خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: «... اقدام امروز شامل لیست‌گذاری ۵۰بانک و شعبه‌های خارجی و داخلی آنهاست؛ شناسایی بیش از ۴۰۰هدف، شامل ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی و انرژی (رژیم) ایران، یک شرکت هواپیمایی (رژیم) ایران و قرار دادن تقریباًً ۲۵۰نفر در لیست افرادی که دارایی‌هایشان مسدود شده... (از جمله این لیست‌گذاریهاست)... اسامی آنها تا امروز تحت فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹(مربوط به دوران برجام، لیست‌گذاری شده) بود، اما دفتر دارایی‌های خارجی امروز لیست موجود تحت این فرمان اجرایی را پاک کرد... از امروز تبادلات قابل‌ توجه با اغلب افرادی که از لیست فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹به لیست اس.دی.ان. منتقل شدند...، می‌توانند مورد تحریم قرار گیرند.

 

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاری و تحریم بانکهای حکومت آخوندی نوشت: اقدام امروز بزرگ‌ترین اقدام طی یک روز توسط دفتر دارایی‌های خارجی است که سوءاستفادهٔ بخش بانکی (رژیم) ایران را برای تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده هدف قرار می‌دهد... رژیم ایران از طریق بخش بانکی، میلیاردها دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران... سرازیر کرده است....

این بیانیه می‌افزاید: امروز بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط با (رژیم) ایران و شعبه‌های خارجی و داخلی آن لیست‌گذاری و یا شناسایی شده و در لیست اس.دی.ان. قرار گرفتند.

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاریهای مربوط به بخش کشتیرانی رژیم نیز تصریح کرده است که علاوه بر لیست‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی، ۶۵شعبه و مهره مرتبط با آن نیز لیست‌گذاری شده‌اند و ۱۲۲کشتی مربوط به آن نیز شناسایی شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e502711-70af-47e7-b521-069d90906c5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات