728 x 90

برایان هوک: نخواهیم گذاشت رژیم ایران یمن را مانند لبنان کند

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه انگلیسی روز ۲۴دی گفت واشنگتن برای جلوگیری از تبدیل یمن مانند لبنان توسط رژیم ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

تلاش آمریکا برای پایان دادن به جنگ و آوردن یک راه‌حل سیاسی است، ضمن این‌که حواسمان به رژیم ایران نیز خواهد بود.

ما نمی‌توانیم به رژیم ایران اجازه دهیم همان کاری که با لبنان کرد با یمن هم انجام دهد.

 

برایان هوک روز ۲۳دی۹۷ ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد.

به گزارش سی‌ان‌.بی.سی، هوک در ادامه سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از قصد واشنگتن برای جلوگیری از ارائه کمکهای مربوط به بازسازی سوریه تا زمان خروج رژیم ایران و گروه‌های وابسته به آن از سوریه شده است.

وی در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که اگر با همگان در منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی‌مان را آن‌ طوری طراحی کنیم که می‌خواهیم، می‌توانیم از شر تمامی نیروهای تحت کنترل ایران خارج شویم. اجازه نمی‌دهیم آنها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند انجام دهند و ما جلوی کمک‌ها برای بازسازی سوریه را خواهیم گرفت. ابزارهای متعددی برای رسیدن به آن هدف در اختیار داریم.»

 

برایان هوک روز ۹آذر در یک کنفرانس مطبوعاتی سیاست آمریکا درباره وارد کردن حداکثر فشار بر رژیم ایران برای تغییر رفتار این رژیم را تشریح کرد. او خاطرنشان کرد که تجاوزات رژیم ایران و تسلیحات و تجهیزات ارسالی برای گروه‌های تروریستی در شش ماه اخیر از جمله در یمن بیشتر شده است. این رژیم بیش از ۸میلیارد دلار به بشار اسد و صدها میلیون دلار به حزب‌الله لبنان و حماس داده است. کما این‌که ارتش افغانستان موشکهای رژیم را از طالبان به غنیمت گرفته است. رژیم ایران گفته است که برای انقلاب در بحرین سوخت می‌رساند.

 

برایان هوک افزود رسانه‌ها نقش رژیم ایران در یمن را کمرنگ می‌کنند در حالیکه این رژیم است که به حوثیها کمک مالی و نظامی می‌کند. ما نمی‌توانیم شاهد یک حزب‌الله دیگر در یمن باشیم. کما این‌که در لبنان بیش از صد هزار موشک در ذخایرش دارد. ما نمی‌توانیم شاهد لبنانیزه شدن یمن باشیم. ما باید از کوبیده شدن میخ رژیم ایران در یمن جلوگیری کنیم.ما کار می‌کنیم تا پیشروی رژیم ایران و دست نشاندگانش را متوقف کنیم.

برایان هوک تأکید کرد که شواهد معتبری وجود دارد که (رژیم) ایران تکنولوژی موشک بالستیک را به شبه‌نظامیان شیعی در عراق منتقل می‌کند.

 

برایان هوک، هماهنگ‌کننده اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۸آذر گفته بود رژیم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است.

وی با اشاره به این‌که شورای امنیت دوازده سال است مرتباً درباره برنامه موشکی غیرقانونی این رژیم و گسترش موشکهایش به لبنان، سوریه، عراق، و یمن تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: (این رژیم) در آمدهای نفتی ایران و همچنین پول (هایی راکه از دولت اوباما بعد از برجام دریافت کرده)، به جای سرمایه‌گذاری به نفع مردم ایران، برای اسد در سوریه و شبه‌نظامیانش در عراق و برای حوثی‌ها در یمن هزینه می‌کند.

 

برایان هوک درباره تحریمهای نفتی آمریکا گفت: شش ماه پس از خروج آمریکا از برجام، کشورهای جهان واردات نفت خام از ایران را به میزان بیش از یک میلیون بشکه [در روز] کاهش داده‌اند. دسترسی تمام بانکهای تحت تحریم، به سیستم سوئیفت لغو شده است. وی تأکید کرد: اقلام خوراکی، دارویی، و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های آمریکا معاف هستند.

 

همآهنگ کننده اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مقامات رژیم ایران یک روز ما را «شیطان بزرگ» خطاب می‌کنند، ولی روز دیگر فرزندانشان را برای زندگی به اینجا می‌فرستند، و این بیانگر عمق دورویی رژیم ایران است، مردم ایران می‌بینند که فرزندان مقامات رژیم در آمریکا هستند؛ آن هم رژیمی که دریافت روادید را برای مردم خود بسیار سخت کرده است. ما در فکر تغییر این وضع هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9da653e-a3fe-4d38-9b9e-9a89025459ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات