728 x 90

برایان هوک: می‌توانید با رژیم ایران یا با آمریکا کار کنید اما نه با هر دو

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک، نسبت به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه ۳اردیبهشت۹۸هشدار داد و گفت: کشورها در صورت نقض تحریم رژیم، ارتباط مالی و تجاری خود با آمریکا را به مخاطره می‌اندازند.

وی که با شبکه تلویزیونی العربیه مصاحبه می‌کرد خطاب به طرف‌های تجاری احتمالی رژیم ایران گفت: "شما یا می‌توانید با آمریکا کار کنید، یا با رژیم ایران، اما نمی‌توانید با هر دو طرف همزمان کار کنید."

برایان هوک همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه ۱۳فروردین۹۸گفته بود:‌ آمریکا برای مقابله با رفتارهای شرورانه رژیم ایران تنها عمل نکرده است. شرکای اروپایی ما علیه رژیم ایران بعد از یک توطئه بمب‌گذاری در پاریس واکنش نشان داده و تلاش برای یک‌ سوءقصد در دانمارک را خنثی کردند. اتحادیه اروپا در ماه ژانویه وزارت اطلاعات و امنیت و دو مأمور رژیم ایران را به‌خاطر نقش آنها در این فعالیت‌ها تحریم کرد.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در اروپا و همچنین نقش کنونی آن در جنگهای منطقه مخالفت کرد. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان،آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، آلبانی و صربستان برای مقابله با تروریسم رژیم ایران در خاک کشورهایشان خواه با فراخواندن سفرا یا اخراج دیپلماتهای رژیم ایران و حذف سفرهای بدون ویزا یا محروم کردن از حق فرود شرکت هواپیمایی ماهان ایر هم‌ چنان که اخیراً آلمان انجام داد، دست به اقدام زده‌اند.

تحریم‌های ما طیفی از تهدیدات را هدف قرار داده است به‌ویژه حمایت رژیم ایران از تروریسم، گسترش موشکی، برنامه هسته‌یی آن، نقض حقوق‌بشر و سایر موضوعات.

برایان هوک افزود: همچنین ما بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط به این رژیم و شعبه‌های خارجی و داخلی آن را تحریم کرده‌ایم.

وی گفت ما شبکه‌های غیرقانونی نقل و انتقال نفت ایران را هدف قرار داده‌ایم که رژیم وحشی اسد و نیروهای نیابتی تروریست مانند حزب‌الله را ثروتمند می‌کند.

تحریم‌های نفتی ما از ماه مه ۲۰۱۸تقریباً یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت از صادرات نفت رژیم ایران را از بازار خارج کرده است. این تحریم‌ها این رژیم را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد محروم کرده است. این از دست دادن حداقل ۳۰میلیون دلار در روز است. و این فقط درآمدهای نفتی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b30ff43-5206-4017-bfeb-11e3b740a0f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات