728 x 90

برایان هوک موفقیت فشار بر رژیم ایران را در کاهش کمک‌ها به نیروهای نیابتی‌اش می داند

برایان هوک
برایان هوک

نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه ۱۲تیرماه دلیل اثباتی فشار حداکثری بر رژیم ایران را در کاهش پول ارسالی توسط این رژیم برای نیروهای نیابتی‌اش در منطقه می‌داند.
در گزارشی که خبرگزاری رویترز در این باره منتشر کرد از سوی برایان هوک نوشت که ناتوانی رژیم ایران در تأمین گروه‌های نیابتی آن در عراق «شاهد دیگری است که نشان می‌دهد کارزار فشار حداکثری ما با موفقیت رژیم [ایران] را از کسب درآمد برای تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریست خود و دیگر اقدامات بی‌ثبات‌کننده در سراسر منطقه بازداشته است.»
در گزارش این خبرگزاری اشاره شده است که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و گسترش ویروس کرونا، منابع مالی رژیم ایران محدود شده و آن رژیم دیگر نمی‌تواند گروه‌های نیابتی خود در عراق را به‌لحاظ مالی تأمین کند.

بر اساس گفته منابعی که رویترز از آنها نقل کرده است رژیم ایران پیش از این ماهانه بین ۴.۵ تا پنج میلیون دلار به این گروهها کمک مالی می‌فرستاد؛ ولی به‌تدریج آن را به سه و بعد به دو میلیون دلار در ماه کاهش داده است.
برایان هوک پیش از این نیز گفته بود که رژیم ایران در تلاش برای حمله به کشورهای منطقه با استفاده از نیروهای نیابتی‌اش بود و لذا بر فشار حداکثری و خشکاندن منابع مالی این رژیم تأکید کرده بود و هم‌چنین بر لزوم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران تأکید کرده و گفته بود که این موجب می‌شود رژیم ایران حملات خود به همسایگانش از طریق نیروهای نیابتی را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23d111f8-704b-477a-9421-bd3855a03d90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات