728 x 90

برایان هوک: لغو روادید بستگان مقامهای رژیم ایران در آمریکا تحت بررسی است

برایان هوک- لغو روادید بستگان مقام‌های رژیم ایران در آمریکا تحت بررسی است
برایان هوک- لغو روادید بستگان مقام‌های رژیم ایران در آمریکا تحت بررسی است

برایان هوک نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران روز چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ درباره برخی درخواستها برای لغو روادید بستگان مقامهای رژیم ایران که در آمریکا تحصیل یا زندگی می‌کنند، گفت این موضوع تحت بررسی است.

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تنبیه رژیم ایران بابت گروگان‌گیری‌هایش تلاش جدیدی را برای لغو روادید صادره برای بستگان مقامهای رژیم ایران که در آمریکا تحصیل یا کار و زندگی می‌کنند آغاز کرده‌اند.

برایان هوک در این باره گفت، ما در حال بررسی سیاست‌های صدور روادید هستیم تا آن که بتوانیم این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های ویزایی برای متقاضیان ایرانی به‌دلیل نبود روابط دیپلماتیک و عدم همکاری رژیم ایران برای تبادل اطلاعات گفت، با این حال ما برای دانشجویان استثناهایی قائل می‌شویم.

هوک افزود اولویت اول ما البته مراقبت از آمریکایی‌هاست و وقتی حکومت ایران درصدر حامیان تروریسم جهانی باشد، این موضوع بر سیاست‌های ویزایی ما تاثیر می‌گذارد، حتی دانشجویان.

برایان هوک در پاسخ به این سؤال که تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده بر زندگی مردم عادی ایران نیز تاثیر می‌گذارد و این می‌تواند موجب عصبانیت آنها شود گفت، «من این پرسش را زیاد از رسانه‌ها می‌شنوم، اما از مردم ایران تا حالا نشنیده‌ام.»

وی گفت، مردم ایران می‌دانند بابت مشکلات اقتصادی‌شان چه کسی را باید مورد سرزنش قرار دهند و او رئیس‌جمهور این رژیم روحانی است. سال ۲۰۱۳ تورم ۳۹درصد بود و او قول داد بر روی آن کار خواهد کرد و حالا همان‌طور که مردم ایران می‌دانند بیشتر هم شده است.

هوک در ادامه اضافه کرد روحانی در عمل به وعده‌هایش ناکام بوده، اما یک مورد دیگر هم هست و آن تاریخچه چهل ساله این رژیم است که سیاست خارجی را بر سیاست داخلی ترجیح داده و به‌شدت اقتصادشان را دچار سوء مدیریت کرده است.

وی همچنین گفت که مسئولان رژیم ایران اقتصاد ایران را ویران کرده‌اند، محیط‌زیست کشورشان را نابود کردند، تنها به این خاطر که بیش از آن که دغدغه مردم خودشان در خانه را داشته باشند، نگران انقلاب شان در خارج از کشور هستند.

 

قابل ذکر است که برایان هوک روز ۲ فروردین ۹۸ گفته بود که هر ساله رژیم ایران حدود ۷۰۰میلیون دلار بودجه مالی به حزب‌الله لبنان می‌دهد و بازگشت تحریم‌ها، جلوی این حمایت مالی را گرفته است.

وی که با سایت نشنال مصاحبه می‌کرد افزود: «پولی که یک‌ شبه‌نظامی حزب‌الله می‌گیرد خیلی بیشتر از حقوقی است که یک آتش‌نشان در ایران دریافت می‌کند.

 

برایان هوک افزود: «پیام ما به دولت لبنان این است که بگوییم حزب‌الله یک سازمان تروریستی است. و از سال ۱۹۹۷ از سوی ایالات متحده در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفته است - و این سازمان زندگی مردم لبنان را گروگان گرفته است». ‌

 

هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی افزود: آمریکا به‌دنبال دادن فرصت‌های بیشتر برای معافیت از هر گونه مجازات در صورت تبادل تجاری و نفتی با رژیم ایران نیست.

 

وی در پاسخ به این سؤال که رژیم ایران هنوز دارد به نفوذش در منطقه ادامه می‌دهد، گفت: «کمپین فشاری که شروع کرده‌ایم فقط ۱۱ماه از آن گذشته ولی توجه کنید چه تغییر برجسته‌یی از نحوه برخورد دولت قبلی آمریکا با آنها نسبت به دولت فعلی صورت گرفته است.»‌

 

برایان هوک گفت:‌ «ما می‌دانیم در همین زمان کوتاه، میلیون‌ها دلار از درآمد رژیم ایران را کاهش داده‌ایم. خروج از توافق اتمی به ما اهرم فشاری خیلی خوبی داد تا بتوانیم فشار را برای تغییر رفتار رژیم وارد کنیم».

 

او افزود:‌ «استراتژی ما در قبال رژیم ایران باعث شده کشورها در منطقه با هم متحد شوند.

در مورد روند ادامه مذاکرات کنفرانس ورشو در مورد خاورمیانه، برایان هوک گفت که کارگر وه‌هایی در حد کارشناس راه‌اندازی شده و کشورهای خلیج‌فارس مشغول به کار شده‌اند تا به اهدافی چون: مقابله با تخاصم‌های دریایی رژیم ایران، حملات سایبری، تروریسم مالی، آزمایش موشکی و تولید انبوه موشک، برسند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5809979-9e4d-43b2-817f-969e58f3c860"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات