728 x 90

برایان هوک: ما به فشار بر صادرات نفت و سیستم مالی رژیم ایران ادامه خواهیم داد

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ما یک فشار بی‌سابقه در زمینه اقتصادی علیه رژیم ایران وارد کرده‌ایم.

ما ۲۳نوع مجازات علیه رژیم قرار داده‌ایم و بیش از ۹۰۰فرد و سازمان را مورد تحریم قراردادیم. ما به فشار بر صادرات نفت و سیستم مالی رژیم ایران ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود: روحانی در ماه ژانویه و فوریه گفته بود که ایران در بدترین شرایط در طول ۴۰سال گذشته بوده است بله این است زندگی کنونی رژیم ایران. از صحبت‌های روحانی کاملا مشخص است که مجازاتها علیه رژیم ایران مؤثر واقع شده است که البته مجازاتهای دیگر نیز در راه است.

 

از سوی دیگر وزارت‌خارجه آمریکا طی پیامی گفت: درد ناشی از کارزار فشار حداکثری آمریکا را احساس می‌کند.

 

این هفته وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعمال تحریم شبکه‌ای از شرکت‌های مورد استفاده رژیم ایران برای جلوگیری از تحریم‌ها و تأمین مالی تروریسم، فشارها را بیشتر کرد. آمریکا تسلیم نخواهد شد و فشار افزایش خواهد یافت.

 

قابل ذکر است که اواخر سال ۹۷ برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران خبر داده و گفته بود: کاخ‌سفید به‌دنبال فشار حداکثری بر رژیم ایران است.

 

وی که روز جمعه ۲۴ اسفند در جلسه‌یی در یکی از ساختمانهای کنگره سخنرانی می‌کرد به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر در ایران اشاره کرد و فعال بودن ‌خامنه‌ای، و ظریف در توئیتر را "ریاکاری" رژیم خواند.

 

برایان هوک گفت: "حتماً دیدید که اخیراً خامنه‌ای نشانی بر سینه قاسم سلیمانی گذاشته که به‌نظر من وزیر خارجه واقعی رژیم ایران اوست".

 

برایان هوک از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران خبر داد.

در نیمه اول اردیبهشت ۹۸ آمریکا یک بار دیگر درباره معافیت خریداران نفت ایران باید تصمیم بگیرد.

برایان هوک پیش‌بینی کرده در شرایط فعلی بازار جهانی نفت، واشنگتن بتواند فشار بیشتری بر صادارت محصولات نفتی ایران وارد کند.

او گفت:‌ "رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار روشن گفته است که ما در کارزارمان برای فشار حداکثری بر ایران، به‌دنبال آن نیستیم که بعد از اتمام معافیت موقتی از تحریم، آن را تمدید کنیم. در دوره قبل بازار نفت، بسیار شکننده بود. ما فکر می‌کنیم که سال ۲۰۱۹ وضع بازار بهتر است و این فرصت بهتری برای فشار بر حداکثری بر ایران به ما خواهد داد تا فروش نفت ایران را به صفر برسانیم."

 

دو منبع آگاه درباره سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا علیه رژیم ایران روز پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷ از اعمال فشار بیشتر آمریکا به آن دسته از کشورهایی خبر داده‌اند که هم‌چنان از رژیم ایران نفت خریداری می‌کنند.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه از واشنگتن منتشر کرده، از تشدید فشار آمریکا در زمینه معاملات نفتی با رژیم ایران خبر داده است.

آمریکا از هشت کشوری که از معافیت موقت مجازات‌های پیش‌بینی شده برای خرید نفت از رژیم ایران برخوردار هستند، درخواست کرده است که میزان خرید نفت خود را از این رژیم بار دیگر کاهش دهند.

هدف آمریکا، کاهش صادرات نفت خام ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز اعلام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این کشور با دنبال کردن سیاست تحریمی‌ خود علیه رژیم ایران این هدف را دنبال می‌کند تا عواید ارزی این رژیم از قبل صادرات نفت را کاهش دهد.

همچنین آمریکا تأکید کرده است که این تحریم‌ها مادام آن که رژیم ایران به برنامه هسته‌یی خود پایان ندهد و دست از فعالیت‌های مخرب خود در خاورمیانه نکشد، ادامه خواهند داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12a1ec4a-3d2b-4ab5-9608-b9c89dbf59a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات