728 x 90

برایان هوک: سرکوب اقلیتهای دینی توسط رژیم ایران

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات وزارت‌خارجه آمریکا علیه رژیم ایران، طی سخنانی در «میزگرد بین‌المللی آزادی ادیان» گفت: «هر روز در ایران مردان و زنان به‌خاطر باورهای دینی‌شان از وحشت‌های ناگفته زیادی رنج می‌برند». اقلیتهای دینی «هدف این رژیم قرار دارند».

وی افزود «مسلمانان اهل سنت نیز در معرض سرکوب حکومتی، از جمله قتل‌های خودسرانه، بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه در بازداشت، قرار دارند. این وضعیت بیانگر «تزویر زننده‌» سران رژیمی که خود را طلایه‌دار اسلام می‌دانند.

 

برایان هوک بار دیگر صرف هزینه‌های میلیاردی از سوی رژیم ایران در خارج از مرزهای کشور را هدف انتقاد قرار داده و گفت: در حالی که میلیاردها صرف ماجراجویی‌های خارجی می‌شود، خدمات عمومی به‌شدت رو به افول هستند.

 

رژیم ایران بارها توسط مجامع بین‌المللی به‌دلیل نقض حقوق‌بشر محکوم شده است. پارلمان اروپا در تاریخ ۲۳فروردین۹۷ با تصویب قطعنامه‌یی نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد.

پارلمان اروپا ضمن یادآوری مواضع این پارلمان در قبال نقض حقوق‌بشر در ایران و تمدید تحریم‌های حقوق‌بشری اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی در ۲۳فروردین۹۷با ذکر نمونه‌هایی از بازداشت شهروندان دو تابعیتی توسط رژیم، اعلام کرد:

(رژیم) ایران هم‌چنان به زندانی‌کردن فعالان جامعه مدنی، مدافعان حقوق‌بشر، فعالان محیط‌زیست و فعالان سیاسی ادامه می‌دهد و اخیراً این دستگیریها را افزایش داده است؛ مدافعان حقوق‌بشر، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی به‌خاطر اقدامات صلح‌آمیز خود فعالانه مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند؛

شهروندان دو تابعیتی بازداشت‌ شده در ایران همیشه به وکیل و محاکمه منصفانه دسترسی نداشته‌اند؛

چندین زندانی سیاسی به (اتهامات) امنیت ملی از عدم دسترسی کافی به مراقبت‌های پزشکی طی بازداشت رنج برده‌اند که با پیامدهای جدی همراه بوده است.

 

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران در اوایل آبانماه ۹۷ در یک کنفرانس خبری به‌دنبال جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد از وضعیت بازداشت‌ شدگان قیام مردم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: «وضعیت بازداشت‌ شدگان در اعتراضهای سراسر ایران در ماه‌های گذشته، هم‌چنان مایه نگرانی است. گروه‌هایی هستند که من نگران وضعیت آنها هستم و یکی از این گروه‌ها، فعالان محیط‌زیست‌اند». از دیماه که اعتراضات در ایران آغاز شد ما اوضاع را زیر نظر داریم و مواردی که موجب مرگ بعضی افراد شد، موجب نگرانی ما شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bf5e6d8-6df9-4753-a9d6-3168add28412"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات