728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران یکی را باید انتخاب کند، توقف بی‌ثبات کردن خاورمیانه یا فروپاشی

گفتگوی برایان هوک با شبکه الحدث
گفتگوی برایان هوک با شبکه الحدث

برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دوشنبه ۲۹آبان تأکید کرد رژیم ایران باید میان توقف سیاست‌هایش در بی‌ثبات کردن خاورمیانه یا فروپاشی، یکی را انتخاب کند.

او با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم گفت بانکهای جهان از همکاری با این رژیم هراس دارند.

همآهنگ کننده تیم اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الحدث» گفت، ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

او سفر جرمی‌هانت وزیر امور خارجه انگلستان به ایران را با پرونده چند تبعه کشورش که در ایران زندانی هستند مرتبط دانست.

او افزود: «هدف از تحریم‌های ما متوقف کردن درآمدهای رژیم ایران است. سامانه مالی سوئیفت ارتباط خود را با ۵۰بانک ایرانی قطع کرده و بیش از ۱۰۰نهاد جهانی اعلام کرده‌اند که فعالیتهای تجاری خود با رژیم ایران را متوقف کرده‌اند به این دلیل طی امسال ریال ایران ۷۵درصد کاهش ارزش داشته است. این رژیم با چالشهای بسیار بزرگ اقتصادی روبه‌رو شده که اغلب به‌خاطر سوء مدیریت رژیم ایران است.

در ارتباط با سیاست حمایت از تروریسم رژیم نیز او گفت: «ایران میلیون‌ها دلار به حوثی‌های یمن می‌بخشد. ما از مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل ‌متحد و نقش او حمایت می‌کنیم و مانع رسیدن پول ایرانی به حماس، جهاد اسلامی، شبه‌نظامیان شیعه، حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی خواهیم شد».

هوک گفت: آمریکا در اقداماتش بسیار جدی است. ایران یا باید از بی‌ثبات کردن خاورمیانه دست بکشد یا رژیمش به‌طور کامل فرو خواهد پاشید».

 

او خاطرنشان کرد چند کشور در خرید نفت از رژیم ایران معافیت به‌دست آورده‌اند ولی این اقدام برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت صورت گرفته است. برایان هوک افزود: «در سال ۲۰۱۹بازار نفت باثبات‌تر خواهد شد و خواهیم توانست که صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم».

او در ادامه گفت: « دیکتاتوری دینی خونریز ایران را از به دست آوردن پول محروم خواهیم کرد (...) مردم ایران به‌خاطر وضعیت زندگی‌شان از این رژیم راضی نیستند.

برایان هوک در ارتباط با تلاش رژیم برای دور زدن تحریمهای اقتصادی آمریکا به الحدث گفت: دولت پیشین آمریکا اجازه داد تا این رژیم تحریمها را دور بزند ولی اقدام ما در این دور بسیار قوی‌تر خواهد بود و با قاطعیت تحریم هایمان را اعمال خواهیم کرد. آمریکا هر فرد یا نهادی که تحریمهای ما را دور بزند مجازات خواهد کرد. می‌خواهیم مانع از آن شویم که این دیکتاتوری دینی خونریز پولهایی را به‌دست بیاورد تا از فعالیتهای خبیثانه‌اش در این منطقه از جهان و نیز اروپا و سایر مناطق جهان حمایت کند.

مطالب مرتبط

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb85cf0b-99ba-4583-a79d-ca3499c3186c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات