728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران مردم خودشان را غارت می‌کنند تا نیروهای نیابتی را تأمین مالی کنند

برایان هوک، از مدیران ارشد وزارت خاجه آمریکا
برایان هوک، از مدیران ارشد وزارت خاجه آمریکا

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت:‌ یک مافیای دینی و یک رژیم دزدسالار در تهران حاکم است.

برایان هوک گفت: آنها مردم خودشان را بی‌رحمانه غارت می‌کنند تا تمام این نیروهای نیابتی را در سراسر خاورمیانه - از لبنان گرفته تا سوریه، عراق، یمن، و بحرین - تأمین مالی کنند..

وی افزود: تحریم‌های ما، رژیم ایران هدف قرار داده است تا اساساً هزینه سیاست خارجی خشونت‌آمیز و بدخواهانه‌اش را افزایش دهد. حالا این رژیم باید انتخاب کند: یا رفتار کردن مانند یک کشور عادی را آغاز کند و یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد. این هزینه‌ای است که رژیم بابت رفتار کردن مانند یک رژیم قانون‌شکن می‌پردازد.

 

همچنین خبرگزاری رویترز نوشت برایان هوک روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:‌ ما تخمین می‌زنیم که تحریمهای ما از ماه مه ۲۰۱۸ تاکنون رژیم ایران را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد نفتی محروم ساخته است،»... وی افزود: « قبل از تحریم‌ها... رژیم ایران به‌طور سالانه ۵۰میلیارد دلار درآمد نفتی داشت.

 

کاخ سفید روز دوم اردیبهشت و با صدور بیانیه‌یی از تصمیم دونالد ترامپ برای تمدید نکردن معافیت خرید نفت از رژیم ایران برای دیگر کشورها خبر داد و اعلام کرد آمریکا با عربستان و امارات متحده عربی برای تامین نیاز نفتی کشورها توافق کرده است.

از زمان خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ، آمریکا به هشت کشور اجازه‌های ۱۸۰ روزه برای خرید نفت و میعانات گازی داده بود تا در این مدت منبع دیگری به جای رژیم ایران جایگزین کنند. این معافیت روز دوم مه به پایان می‌رسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3faea076-3d9b-45da-b494-b91ea036f5dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات