728 x 90

برایان هوک: ما رژیم ایران را از دسترسی به درآمدی که برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه استفاده می‌کند، محروم می‌کنیم

برایان هوک
برایان هوک

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا طی مصاحبه‌یی با تلویزیون الحره بر افزایش تحریم‌ها علیه رژیم ایران تأکید کرد.

وی گفت:‌ «مردم ایران قدیمی‌ترین قربانیان این رژیم طی چهل سال گذشته هستند. رژیم ایران با توسل به فساد، سوءمدیریت، و اولویت دادن به افراط گری به جای رفاه مردم، کشورش را گرفتار فقر کرده است.»

وی در ادامه افزود: «من از سیاست خارجه مان بسیار راضی هستم.... من می‌دانم که رژیم ایران هم‌اکنون در کسادی اقتصادی به‌سر می‌برد و به‌صورتی خزنده به سمت رکود اقتصادی حرکت می‌کند. این بهم ریختگی عمدتاً نتیجه عملکرد خود رژیم است. اما تحریم‌های ما قطعاً فشار بر این رژیم را افزایش داده است. ما درخواستهای زیادی نداریم. ما امیدواریم که با انتخاب مجدد دونالد ترامپ سیاست درست ما در قبال ایران شش سال دیگر ادامه داشته باشد. ما می‌خواهیم رژیم را از دسترسی به درآمدی که برای فقیر کردن مردم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه استفاده می‌کند، محروم کنیم.»

با اعمال تحریم‌های آمریکا به‌ویژه تحریم‌های نفتی، صادرات نفت ایران به‌عنوان کلیدی‌ترین درآمد ارزی رژیم ایران به‌شدت کاهش یافته است.

برایان هوک گفت آمریکا حرکت نفتکش ایرانی را که تا چندی پیش توسط جبل الطارق به اتهام ارسال نفت به سوریه توقیف شده بود، رصد می‌کند.

وی افزود: «ما هر دقیقه از حرکت نفتکش رژیم ایران را دنبال می‌کنیم. این نفتکش حامل نفتی است که فکر کنم در آغاز مقصدش سوریه بود. ما برای جلوگیری از رسیدن این نفت به سوریه هرکاری که از دستمان برآید انجام می‌دهیم. ما بر این باوریم که کشورهای خاورمیانه و اروپا منافع مشترکی در برقراری ثبات در سوریه دارند. [این] که رژیم ایران برای تأمین مالی نیروی قدس [سپاه] به سوریه نفت می‌فرو شد، ایده بسیار بدی است.»

برایان هوک روی دیگر اقدامات توسعه‌طلبانه و بدخواهانه رژیم ایران در منطقه، از جمله در عراق و یمن تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e21d376f-2e8e-45ca-8460-1c004f34500d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات