728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران تلاش کرد یک فاجعه بسیار بزرگ با بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین ایجاد کند

برایان هوک - مصاحبه با تلویزیون فرانس ۲۴
برایان هوک - مصاحبه با تلویزیون فرانس ۲۴

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران درباره تحریم ظریف و افرادی دیگر از رژیم به‌خاطر بمب‌گذاریها و بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین در پاریس روز ۱۵اسفند۹۸ به تلویزیون فرانس ۲۴ گفت: ما وزیر خارجه‌ رژیم ایران و افرادی دیگر از این رژیم را تحریم کردیم. زیرا آنها بخشی از این رژیم هستند که در جاهایی مانند پاریس تلاش کرده‌اند با بمب‌گذاری دست به‌ کشتار جمعی بزنند. مانند بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران.

 

برایان هوک افزود: رژیم ایران تروریسم را در ۵قاره پیش برده و ما باید در مقابله با توطئه‌های این رژیم جدی باشیم.

برایان هوک درباره گزارش جدید آژانس بین‌المللی اتمی در مورد مخفی‌کاریهای هسته‌یی رژیم ایران و پاسخ ندادن به آژانس بین‌المللی اتمی گفت: متأسفانه رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موش و گربه بازی می‌کند. دو گزارش منتشر شده که نشان می‌دهد ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی نداده است. هم‌چنین آنها قادر نیستند تجهیزات هسته‌یی اعلام نشده در ایران را مورد محاسبه قرار دهند. این موضوع جای نگرانی دارد، زیرا ایران در مورد کار گذشته خود در زمینه فعالیت هسته‌یی دروغ گفته است. ایران هم‌چنین در مورد سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی هم دروغ گفت و در مورد ویروس کرونا هم دروغ می‌گوید. از این رو وقتی یک کشور اصلی (شماره یک) تروریسم دولتی تجهیزات هسته‌یی خود را از چشم جهان پنهان می‌کند، همه باید نگران باشند.

 

برایان هوک درباره متابعت نکردن رژیم ایران به توافق اتمی و خروج آمریکا از توافق اتمی گفت: اول این‌که آنها به توافق هسته‌یی عمل نکرده‌اند، ولی علاوه بر آن با قانون و توافق منع گسترش سلاح اتمی هم متابعت ندارند. این توافق به امضا ۱۹۱کشور رسیده است. جامعه بین‌المللی به این وسیله می‌تواند مانع شود که کشورهای دیگر به یک کشور اتمی تبدیل شوند. لذا باید گفت که در مورد برجام، ایران توافق را ۵بار نقض کرده است.

 

برایان هوک افزود: ‌ما توافق را ملغی کردیم برای این‌که فکر نمی‌کردیم این توافق می‌تواند ایران را از کسب سلاح اتمی متوقف کند.

‌نکته مهم این است که نقض‌هایی که الآن دارد صورت می‌گیرد، و بسیاری را هم نگران کرده، بر اساس این توافق در ۱۱سال دیگر مجاز شمرده خواهد شد. این توافقی است که تاریخش تمام می‌شود و موقت است. تحریم تسلیحاتی علیه ایران هشت ماه دیگر بر اساس این توافق ملغی می‌شود و موارد دیگر آن هم به ترتیب منقضی می‌شوند. لذا آنها الآن این را نقض کرده و غلظت غنی‌سازی و میزان انباشت آن را افزایش داده‌اند. ولی این کار آنها بر اساس توافق بعد از ۱۱سال مجاز شمرده می‌شود.

برایان هوک در ادامه گفت: ‌ایران یک انبار از اطلاعاتی که به آنها می‌گفت چگونه سلاح اتمی بسازند را مخفی کرده بود. آنها دارند غنی‌سازی می‌کنند و این غنی‌سازی در حدی است که بسیار نگران‌کننده است.

 

برایان هوک درباره فشار حداکثری بر روی رژیم ایران گفت: به‌خاطر سیاست فشار حداکثری، تحریم‌های بیشتری علیه آنها اعمال خواهد شد. این سیاست مانع آن شده که ایران به پولی که برای حمایت از تروریسم در سراسر جهان نیاز دارد دست یابد. به‌خاطر سیاست فشار حداکثری، گروه‌های نیابتی ایران، مثل حزب‌الله امروز ضعیف‌تر هستند. بودجه نظامی آنها هم تا حد دو رقم پایین آمده است. اگر می‌خواهید تروریسم رژیم را هدف قرار دهید باید نفت ایران را هدف قرار دهید. این دو چیز جدایی ناپذیر هستند. ما صادرات نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر ایران را از بین بردیم و این هم یک سیاست درستی است و ما هم موفق بوده‌ایم.

 

برایان هوک درباره تحریم سران رژیم ایران گفت: ما به‌تازگی جنتی، رئیس شورای نگهبان را تحریم کرده‌ایم. ما هم‌چنین یک قاضی بدنام را تحریم کردیم که مسئول محکوم کردن افراد بی‌گناه به زندان بود شامل تعدادی آمریکایی و دیگران. لذا ما به هدف‌گیری مقامات رژیم ادامه می‌دهیم. ما از قبل به آنها اطلاع نمی‌دهیم.

 

نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران در مورد پنهان‌کاری رژیم ایران در شیوع ویروس کرونا گفت: رژیم نباید انتخابات می‌داشت. آنها می‌دانستند که مشکل ویروس کرونا دارند ولی به انتخابات ادامه دادند!

آنها به مردم خود دروغ گفتند. ولی این کاریست که رژیم برای ۴۰سال است که انجام داده و مردم ایران این را می‌دانند.

 

برایان هوک در رابطه با کشتن قاسم سلیمانی توسط آمریکا گفت: قاسم سلیمانی بیش از ۶۰۰آمریکایی را در خلال جنگ عراق کشته بود او کسی است که هدایت حمله علیه پایگاه عراقی را که یک آمریکایی را کشت انجام داد. بنابراین او در منطقه بود و برای حملات با تلفات انبوه علیه دیپلمات ها و سربازان آمریکایی توطئه می‌کرد و ما اطلاعات بسیار خوبی از این‌که چه قصدی داشت در اختیار داشتیم و پرزیدنت برای حفاظت از جان آمریکاییان گام ضروری را برداشت و همه در کابینه پرزیدنت که اطلاعات را دیدند به همین نتیجه‌گیری رسیدند که اگر دست به حمله نمی‌زدیم خطرناکتر از آن بود که حمله کردیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c27a2f17-4bde-4762-92df-e713944ae2db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات