728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران بیش از ۱۵۰۰نفر را در آبان به‌قتل رساند. هزاران نفر را مجروح و ۸ تا ۱۰هزار نفر را زندانی کرد

برایان هوک
برایان هوک
  • آمار تلفات کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است
  • تحریم رحمانی فضلی و سرکردگان نیروی انتظامی برای حسابرسی از رژیم در کشتار مردم ایران انجام شد وزیر کشور رژیم دستور استفاده از سلاحهای مرگبار علیه تظاهر کنندگان را صادر کرد

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران در گفتگو با نشریه فارین پالسی درباره تحریم رحمانی فضلی و سرکردگان نیروی انتظامی و قضاییه رژیم آخوندی گفت: «ما گفته‌ایم که در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد و این کار را با حسابرسی از رژیم ایران برای کشتار مردم ایران انجام داده‌ایم. در آبان سال گذشته رژیم ایران بیش از ۱۵۰۰نفر را به‌قتل رساند، هزاران نفر را مجروح کرد، بین ۸ تا ۱۰هزار نفر را به زندان انداخت. ما ۱۲نفر که در نقض حقوق‌بشر در ایران دست داشته‌اند را روز اول خرداد تحریم کردیم که وزیر کشور یکی از آنهاست. او دستور استفاده از سلاحهای مرگبار علیه تظاهر کنندگان را صادر کرد».

برایان هوک افزود: «ایران کشور ثروتمندی است که توسط دزدان اداره می‌شود. رژیم ایران برای ۴۱سال جیب مردم را خالی کرده است. در تظاهرات آبان ماه دیدیم که مردم از رژیم به ستوه آمده‌اند و این رژیم می‌داند که با بحران مشروعیت در بین مردم روبه‌روست».


وی در مورد ابعاد شیوع کرونا در ایران گفت: «بر اساس آنچه ما می‌دانیم آمار تلفات کرونا ۵برابر بیش از آن رقمی است که رژیم ایران رسماً اعلام می‌کند. پزشکان برای بیان حقیقت اخراج شده و افراد دستگیر شده یا مورد تهدید قرار گرفته‌اند. سیاست رژیم ایران که در مراحل اولیه شیوع کرونا در حالی‌که مردم داشتند جان خود را از دست می‌دادند آن را انکار کرد، به بهبود وضعیت کمک نکرد. رژیم ایران رژیمی بدنام و غیرشفاف هم با مردم ایران و هم با جهان است».

فارین پالسی افزود: «اظهارات برایان هوک در حالی است که در بحبوحه شیوع کوید۱۹ و در همین هفته یک عضو مجلس رژیم ایران گفت جنگ به‌خاطر بشار اسد در سوریه ۳۰میلیارد دلار برای این رژیم هزینه داشته است».


برایان هوک در مورد دخالت‌های رژیم در عراق گفت: «خواست رژیم ایران کنترل تمامی دولتهای خاورمیانه است. سیاست ما معکوس کردن این روند و جلوگیری از نفوذ رژیم ایران در خاورمیانه است. هلاکت قاسم سلیمانی فضای بهتری برای مردم عراق ایجاد کرد تا بتوانند دولتی داشته باشند که منافع آنها را نمایندگی کند نه منافع رژیم ایران را». (نشریه فارین پالسی ۱خرداد ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee39dab9-3fb9-4917-87a0-3ad3c0442b0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات