728 x 90

برایان هوک: ایالات متحده ۵تن از اعضای ارشد شورای نگهبان رژیم را تحریم کرد

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی روز اول اسفند ۹۸  گفت: آمریکا ۵تن از اعضای ارشد شورای نگهبان را به‌خاطر خفه کردن صدای مردم ایران و سلب حق انتخابات آزاد تحریم کرد. واقعیت این است که به‌رغم انتخابات نمایشی روز جمعه، انتخاب افراد به‌طور محرمانه و قبل از این‌که هیچ رأیی به صندوق انداخته شود انجام شده و این چیزی است که طی ۴۱سال گذشته در ایران انجام شده است. رژیم با تصمیم‌گیری از قبل مبنی بر این‌که چه کسی صلاحیت شرکت در انتخابات را دارد، مانع از این می‌شود که مردم ایران پارلمانی که آنها را نمایندگی کند انتخاب کنند.

 

 

برایان هوک افزود: امروز دولت رئیس‌جمهور ترامپ وارد اقدام عملی شده تا رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهد. ایالات متحده ۵تن از مقامات ارشد رژیم را تحت فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۶ مورد تحریم قرار می‌دهد.

 

پنج نفری که در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند حق انتخابات آزاد و عادلانه پارلمانی را از مردم ایران سلب کرده‌اند. این افراد شامل:

احمد جنتی، رئیس شورای نگهبان

محمد یزدی، مقام ارشد این شورا و رئیس سابق قضاییه خونخوار رژیم ایران

ما سه مقام دیگر را نیز مورد تحریم قرار دادیم که در هیأت مرکزی شورای نگهبان برای نظارت عالی بر انتخابات کار می‌کنند.

همه این ۵نفر مسئول روندی هستند که صدای مردم ایران را خفه می‌کند.

 

 

برایان هوک افزود: در حالی‌که رژیم ایران سرکوب در داخل ایران را افزایش می‌دهد، هم‌چنان پولهای مردم ایران را صرف درگیریهای خارج از کشور می‌کند. به‌جای قطع کردن سوبسید بنزین برای مردم، این رژیم باید سوبسید موشکی برای حوثی‌ها را قطع کند.انتقال جریان‌وار تسلیحات به حوثی‌ها نقش چند قطعنامه شورای امنیت ملل است آمریکا هم‌چنان در کنار شرکای خود در منطقه می‌ایستد تا با فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران مقابله کند. ما با هم‌پیمانان خود در سراسر جهان کار می‌کنیم تا با انتقال سلاح توسط رژیم ایران و تکثیر موشکی مقابله کنیم. جامعه بین‌المللی باید فشار بیشتری روی رژیم ایران بیاورد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e9239b0-fbb5-44d0-98f6-9a0164b7735c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات