728 x 90

برای اطلاع و هوشیاری مردم بپاخاسته و جوانان شورشگر، دستورات و خط کار قرارگاه فرماندهی سپاه پاسداران برای تهران بزرگ، استان تهران و استان البرز (اطلاعیه شماره ۳)

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

برای اطلاع و هوشیاری مردم بپاخاسته و جوانان شورشگر

دستورات و خط کار قرارگاه فرماندهی سپاه پاسداران برای تهران بزرگ، استان تهران و استان البرز

(اطلاعیه شماره ۳)

 

رژیم با جمعبندی قیام آبان ۹۸، به دستور خامنه‌ای راه‌حل دستگیریهای انبوه را به جای شلیک انبوه گلوله‌های جنگی در تهران و کرج به آزمایش گذاشته تا تعداد کشته‌ها را به حداقل برساند و به گفتهٔ خودش «بهانه‌ای به دست دشمن و گروه‌های معاند داده نشود». به این منظور «در مواقع ضروری... سلاح غیرکشنده با ساچمه پلاستیکی» را در دستور قرار داده است. اما «ملاحظات اساسی» که باید «حتماً مدنظر قرار گیرد» به کار بردن سلاح و گلولهٔ جنگی «در حین استقرار و تأمین ستون‌کشی» و «برای دستگیری و مقابله با عوامل مسلح و تروریست» است.

 

سند شماره ۳

تاریخ: ۱۹مهر ۱۴۰۱

خیلی محرمانه

به گیرندگان محترم زیر

از فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران

دربارهٔ اغتشاشات روزهای اخیر در کشور و طراحی دشمن برای تحریم و تشدید خشونت و تعرض به اماکن و نیروهای نظامی، انتظامی با هدف اجرای پروژهٔ کشته‌سازی، به‌رغم ابلاغیات متعدد مبنی بر استفاده از سلاحهای امنیتی ناتوان کننده (غیرکشنده)، بعضاً شاهد بکارگیری غیراصولی سلاح گرم، توسط برخی از یگانها بوده که نتایج سویی از جمله: افزایش آمار کشته‌ها، تشدید ناآرامی‌ها و ایجاد خوراک تبلیغاتی را به‌دنبال خواهد داشت.

لذا به‌منظور پیشگیری از تلفات انسانی و افزایش هزینه‌های معنوی و مادی برای انقلاب اسلامی موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱-اشراف اطلاعاتی و پیش بینی دقیق تجمعات و اغتشاشات احتمالی به‌منظور انجام اقدامات پیش‌گیرانه و عملیات پیش‌دستانه و جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات و اغتشاشات غیرقانونی، مورد تأکید قرار گیرد.

۲- حفاظت از اماکن و مقرهای انتظامی و نظامی و به‌ویژه اماکن نزدیک به محلهای تجمع و اغتشاش (کانون‌های ناآرامی) به‌صورت کاملاً اطمینان‌بخش، تشدید و تقویت شود و تمهیدات لازم برای مقابله با یورش احتمالی افراد اغتشاشگر به این اماکن با ابزار و تجهیزات ضداغتشاش و غیرکشنده، پیش‌بینی، توزیع و آموزش داده شود و این موضوع مورد نظارت مستمر نیز قرار گیرد.

۳- در مواقع ضروری و برای دفاع از اماکنی که اغتشاشگران یا افراد مسلح در حال نفوذ و ورود به این اماکن هستند، فقط از سلاح غیرکشنده مانند وینچستر (با ساچمة پلاستیکی و غیرکشنده) در حد نیاز و توسط افراد آموزش دیده استفاده شود.

چنان‌چه برای دفاع از اماکن نظامی، چاره‌ای به جز استفاده از سلاح جنگی نباشد، از این سلاح صرفاً توسط افراد مشخص و با تجربه و به‌صورت کاملاً هدفمند استفاده شود.

۴- انتظار می‌رود تا فرماندهان میدانی با مدنظر قرار دادن فرامین فرماندهی معظم کل قوا و رعایت ابلاغیه‌های ستاد کل نیروهای مسلح، با برخورد حکمیانه و هوشمندانه به شکلی عملی نمایند تا تلفات انسانی خودی، اغتشاشگران و مردم عادی (کشته و مجروح) به حداقل رسیده و بهانه‌یی به دست دشمن و گروه‌های معاند داده نشود.

لازم به ذکر است که در اجرای بندهای ۱ تا ۴ فوق، ملاحظات اساسی زیر حتماً مدنظر قرار گیرد:

الف- حمل سلاح گرم برای تأمین نیروهای عمل کننده‌ٔ خودی در حین استقرار، و تأمین ستون‌کشی، بلامانع و استفاده از آن در این موضوع برابر قانون به کارگیری سلاح خواهد بود.

ب- حمل و به کارگیری سلاح گرم، توسط تیم های عملیات ویژه، برای دستگیری و مقابله با عوامل مسلح و تروریست مطابق با ضوابط و مقررات مصوب، بلامانع خواهد بود.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده قرارگاه ثارالله تهران

امضاء: جانشین، سرتیپ پاسدار حسین نجات

گیرندگان:

۱) فرمانده‌ٔ محترم سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ، جهت اطلاع و اقدام لازم

۲) فرمانده‌ٔ محترم سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران جهت اطلاع و اقدام لازم.

۳) فرمانده‌ٔ محترم سپاه حضرت امام حسن مجتبی استان البرز، جهت اطلاع و اقدام لازم.

رونوشت:

-معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران، جهت پیگیری و اقدام لازم.

-معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله تهران، جهت پیگیری و اقدام لازم.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۲۸ مهر ۱۴۰۱ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/353105ce-a709-4587-97ed-9fc4156f8b8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات