728 x 90

برآشفتگی رژیم ایران از مصادره اموال رژیم در کانادا به سود قربانیان تروریسم

دادگاه عالی اتاوا در کانادا
دادگاه عالی اتاوا در کانادا

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی در قبال مصادره و فروش اموال این رژیم در کانادا به سود قربانیان تروریسم واکنش نشان داد و مدعی شد:‌ اجرای حکم دادگاه کانادایی برای فروش ساختمانهای فرهنگی رژیم در کانادا اقدامی غیرقانونی و در تقابل با حقوق بین‌الملل است.

موسوی به تهدید علیه دولت کانادا متوسل شد و گفت:‌ در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، مسئولیت تمامی عواقب آن برعهده دولت کانادا خواهد بود.

روز جمعه دولت کانادا ۲۸میلیون دلار اموال رژیم ایران در این کشور را فروخت و پول آن را به قربانیان گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران داد. بر اساس سندی که در دادگاه عالی «اُتاوا» به ثبت رسیده است، قربانیان سهمی از پول به‌دست آمده از فروش ساختمانهای رژیم ایران را به‌دست آوردند. دریافت کنندگان قربانیان گروه‌های تروریستی حماس و حزب‌الله هستند که توسط رژیم ایران تأمین مالی تسلیحاتی و آموزشی می‌شوند.

علاوه بر درآمد حاصله از فروش اموال، به قربانیان سهمی از حساب‌های بانکی ضبط شده رژیم ایران که حدود دو میلیون و ۶۰۰هزار دلار بود پرداخت شد.

یکی از این اموال فروخته شده، ساختمان مرکز فرهنگی رژیم در نزدیکی دانشگاه اتاوا بود به تنهایی به قیمت ۲۶.۵میلیون دلار به یک شرکت ساختمانی از مونترال فروخته شد.

ساختمان مرکز مطالعات رژیم در شهر تورنتو نیز که ریاست آن برعهده یکی از مقامات سفارتخانه رژیم در کانادا بود، به قیمت ۱.۸۵میلیون دلار فروش رفت. علاوه بر فروش دو ساختمان مذکور، مبلغ ۲.۶میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی رژیم در کانادا برداشت و به قربانیان پرداخت شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a827d81b-5e29-41ee-8746-59feb08f8818"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات