728 x 90

برآشفتگی آخوند آملی لاریجانی از موقعیت بین‌المللی مجاهدین

آخوند دژخیم آملی لاریجانی و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی
آخوند دژخیم آملی لاریجانی و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

آخوند دژخیم آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی روز دوشنبه ۲۰اسفند ۹۷ در جلسه معرفی آخوند جلاد رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قضاییه خامنه‌ای آشفتگی خود را از موقعیت بین‌المللی مجاهدین نشان داد و گفت:

«ادعاهای آقای حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی این هم واقعاً چیز های عجیبی است آنها با ساختارهای ما مشکل دارند با اسلام مشکل دارند با انقلاب مشکل دارند می‌آیند تحت عنوان حقوق‌بشر می‌گویند این حرف‌ها درست نیست بعد هم می‌روند اتهامات (مجاهدین) را می‌آورند لیست می‌کنند علیه جمهوری اسلامی، آخر این چه جور قضاوتی است یک طرفه آن گزارشگر می‌آید مصاحبه می‌کند و هر آنچه که املا کردند همه را بیان می‌کند این قابل‌قبول نیست.»

 

لازم به یادآوری است  جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران روز دوشنبه ۲۰اسفند۹۷ در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت:‌ در این ایام، مردم ایران با چالشهای گوناگونی مواجه هستند. بسیاری از مردم نگرانی‌هایشان را از طریق اعتراضات، تظاهرات، و اعتصابها ابراز کرده‌اند.

 

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران با اشاره به مشکلات اقشار تحت ستم در رژیم آخوندی و اعتراضهای آنان گفت: بسیاری از نگرانی‌های آنها مربوط است به افزایش تورم، شرایط کار، حقوق پرداخت نشده یا با تأخیر پرداخت شده، استانداردهای زندگی، دسترسی به شغل، غذا و رسیدگی درمانی و آب. افرادی از اقشار مختلف جامعه از رانندگان کامیون تا معلمین تا کارگران کارخانه‌ها در سراسر کشور دست به اعتراض زده‌اند.....

به‌دلیل افزایش چالشها نگرانی‌ها نسبت به حقوق‌بشر رو به افزایش است از جمله حقوق آزادی تجمع و گردهمایی مسالمت‌آمیز در ایران.

 

وی در رابطه با تشدید سرکوب و ارعاب و دستگیری فعالان حقوق‌بشری در ایران گفت: نمونه‌های نگران‌کننده ارعاب، دستگیری، پیگرد قانونی و بدرفتاری با مدافعان حقوق‌بشر، وکلا، فعالان حقوق کارگری نشان‌دهنده یک واکنش افزایش یابنده سخت‌تر است.

من از رژیم ایران مصرانه می‌خواهم آنهایی که به‌خاطر استفاده از حق آزادی بیان، تجمع مسالمت‌آمیز خود بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

وی افزود: از سال ۲۰۱۳ از زمان تبدیل شدن ماده ۹۱ به قانون، دست‌کم ۲۱کودک محکوم به اعدام شده‌اند، و حداقل ۳۳کودک اعدام شده‌اند. بر اساس اطلاعات دریافتی ۸۵کودک هم‌اکنون در انتظار اعدام هستند. و سال گذشته شش کودک اعدام شدند. به‌نظر من این آمار حاوی یک پیام واضح است که محتوای ماده ۹۱ قانون کیفری کافی نیست و اجرای آن کاملا مؤثر نبوده است. محکوم کردن کودکان به اعدام هشدار دهنده‌تر است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e00e294c-1044-4b75-8e26-3096fa9daa99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات