728 x 90

به‌دنبال اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم آخوندی آلبانی بنیاد سعدی، مرکز آموزش جاسوسی و تروریسم رژیم، را تعطیل می‌کند

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

به‌دنبال اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم آخوندی از آلبانی، وزیر آموزش، ورزش و جوانان این کشور دستور تعطیلی فوری بنیاد موسوم به‌ سعدی متعلق به‌رژیم ایران را در خاک آلبانی صادر کرد. در این دستور که رسانه‌های آلبانی روز سوم بهمن آنرا منتشر کردند همه مجوزهای صادر شده به‌اسم این بنیاد در سالهای گذشته باطل اعلام شد.

 

بنیاد فرهنگی سعدی در سال ۱۳۷۳توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران، به‌دنبال تحولات کشورهای حوزه بالکان، در راستای صدور تروریسم و بنیادگرایی، تأسیس شد. این‌گونه مؤسسات زیر پوشش آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی، به‌ جذب و استخدام افراد بومی برای اهداف جاسوسی و تروریستی می‌پردازند.

 

اداره و هدایت بنیاد سعدی در کشورهای مختلف با غلامعلی حداد عادل، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دستگاه صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم آخوندی می‌باشد. وی هم‌چنین عضو مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و از نزدیکان و بستگان خامنه‌ای (پدر عروس او) می‌باشد. این بنیاد در آلبانی زیر نظر احدالله قلی‌زاده (دیپلمات اخراجی از آلبانی در سال ۲۰۱۹) و سید احمد حسینی الست رایزن فرهنگی رژیم در آلبانی که هفته گذشته از آلبانی اخراج گردید، اداره می‌شد.

 

در یک تحول دیگر روز اول بهمن تلویزیون تاپ چنل از آماده باش پلیس ضدتروریسم بعد از به‌هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی خبر داد و اعلام کرد مقامات ضدترور و مهاجرت آماده می‌شوند یک مزدور اطلاعات آخوندی به‌نام احسان بیدی را اخراج کنند و او تا زمان تکمیل مراحل اخراج، در یک مرکز بسته نگهداری می‌شود.

 

مقاومت ایران در اطلاعیه‌های متعدد از جمله ۱۱آذر۹۲، ۳۰دی ۱۳۹۲، ۷اسفند ۱۳۹۲، ۱۰آذر۱۳۹۳ و ۲۴بهمن۱۳۹۶ سوابق مزدوری احسان بیدی را منتشر کرده است. اطلاعیه ۱۱آذر ۹۲ کمیسیون امنیت و ضدتروریسم نوشت: احسان بیدی در ۳۱فروردین۹۱ خود را به‌نیروهای عراقی تسلیم کرد و به‌ هتل مهاجر بغداد که توسط وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس کنترل می‌شود، رفت. وی در اواسط سال۹۱ به‌ ترکیه و از آنجا با یک پاسپورت جعلی به‌ مصر رفت. مقامات مصری او را دستگیر کردند. وی در زندان مصر هم در ارتباط با نمایندگی رژیم قرار داشت. اطلاعات آخوندی تلاش کرد بیدی را به‌ اتریش، فنلاند یا دانمارک بفرستد اما این کشورها حاضر به‌ قبول او نشدند و او به‌ عراق برگشت داده شد. چندی بعد با پاسپورت ایرانی که وزارت اطلاعات برایش تهیه کرده بود، مجدداً به‌ ترکیه و از ترکیه به‌ رومانی و از آنجا به‌ آلبانی منتقل شد. این پاسپورت به‌شماره ۱۶۳۵۹۰۷۲ صادره در ۲۷ژانویه ۲۰۱۳ است

 

مقاومت ایران پیش از این بارها خواستار تعطیلی مراکز جاسوسی و ترور رژیم آخوندی و اخراج مزدوران و مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و کشورهای اروپایی شده است. در شرایطی که رژیم آخوندی با بحران سرنگونی مواجه است و بیش از گذشته به‌ تروریسم روی آورده است تعطیلی مراکز و اخراج مزدوران رژیم آخوندی برای امنیت کشورهای میزبان و امنیت پناهندگان و مخالفان ایرانی ضرورت مضاعف دارد.

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضد تروریسم

۵بهمن ۱۳۹۸(۲۵ژانویه ۲۰۲۰)

مزدور احسان بیدی

مزدور احسان بیدی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5c1397c-7ac1-44cd-84fe-de672fb2d457"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات