728 x 90

بحرین: سیاست رژیم ایران دخالت در امور داخلی دولتها، گسترش هرج و مرج، تنش و خشونت در منطقه است

وزارت خارجه بحرین
وزارت خارجه بحرین

وزارت‌خارجه بحرین طی بیانیه‌یی اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی را در رابطه با احکام قضایی این کشور محکوم کرد.

این بیانیه که چهارشنبه ۱۰بهمن ۹۷منتشر شد آمده است: این اظهارات ماهیت تجاوزکارانه ذاتی رژیم ایران و رویکرد آن‌را منعکس می‌کند.

رژیم ایران بر اساس این رویکرد به مبانی روابط بین‌المللی و حسن همجواری احترام نمی‌گذارد و سیاست آن دخالت در امور داخلی بحرین و دولتهای عربی است و به‌طور مستمر برای گسترش هرج و مرج و تنش و خشونت در منطقه تلاش می‌کند.

 

وزارت‌خارجه بحرین توضیح داد که هدف این اظهارات دور زدن مشکلات مردم ایران و ناشی از عملکردهای رژیم ایران است که به حمایت از تروریسم و ارائه کمک به تروریستهای منطقه نسبت به منافع مردمی که در فقر به‌سر می‌برند و در معرض بدترین تجاوزات از طرف رژیم ایران هستند، ارجحیت می‌دهد و این رژیم تمامی ابزارهای تروریسم و سرکوب و ارعاب را بر علیه آنها بکار می‌گیرد.

 

وزارت‌خارجه بحرین تأکید کرد که خطر رژیم ایران برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاب می‌کند که از طرف جامعه بین اللملی یک حرکت فعال و قاطع و باز دارنده انجام شود و باید رژیم ایران را مجبور کرد که به قوانین بین‌المللی و استقلال کشورها احترام گذاشته و در امور داخلی آنها دخالت نکند.

 

خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین اعلام کرد در کنفرانس وزرای خارجه جهان در مورد خاورمیانه در لهستان، از تروریسم چند جانبه رژیم ایران صحبت خواهد کرد.

وی طی پیامی گفت: ماه آینده جهان برای گفتگو حول چالشهایی که امنیت و ثبات خاورمیانه با آن روبه‌روست در ورشو گرد خواهند آمد و من در حالی که به آنچه دیگران می‌گویند خوب گوش خواهم کرد در رابطه با تروریسم چند وجهی رژیم ایران که هر روز با آن مواجه هستیم، صحبت خواهم کرد.

 

لازم به یادآوری است که آخوند علم‌الهدی امام جمعه رژیم در مشهد در نماز جمعه اخیرش از تروریسم مورد علاقه نظام پرده برداشت و به خام خیالیهای رژیم اقرار کرد و گفت: « اگر کار به جایی برسد که نفت ما صادر نشود تنگه هرمز مین‌گذاری می‌شود. کشتی‌های نفتکش عربستان سعودی مصادره خواهد شد و کشورهای منطقه با موشکهای ایرانی ویران خواهند شد.

 

آخوند علم‌الهدی در اشاره به نقش تروریستی شبه‌نظامیان حوثی در یمن افزود: ‌موشکهای قاهر که همراه با فناوری به انصارالله داده شده به نام سامانه یوم الاسد به‌محض دستور ایران برای تأسیسات نفتی آرامکو عربستان کافی ست و تمام این تأسیسات نفتی را از کار می‌اندازند.

 

آخوند علم‌الهدی در بخش دیگری از تهدیدهای تروریستی رژیم در منطقه و رویارویی آنها با کشورهای همجوار گفت: اگر بنا شد یک قطره نفت از ایران صادر نشود تنگه هرمز مین‌گذاری شده ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی این مین‌گذاریها را نظارت و پاسداری می‌کند. از این تنگه هرمز در هر روز سه کشتی نفتی عربستان سعودی عبور می‌کند و اگر کار به جایی برسد که نفت ما صادر نشود ساعت پنج صبح هر روزی که اراده کنیم سه تا کشتی نفتی عربستان سعودی مصادره خواهد شد. نفتش را مصادره می‌کنیم پرسنلش را اسیر می‌گیرند. در درجه اول بعد از مصادره این سه کشتی نفت سکو و میدان مشترک نفتی امارات و قطر توسط ایران بسته می‌شود. تنها با شلیک یک موشک از ایران کل سیستم نفتی پایگاه وفاق قطر تعطیل خواهد شد اینها درصدد مقابله بر می‌آیند که از بالا حمله کنند به ایران شش فرودگاه بین‌المللی دوبی، ابوظبی، شارجه، ریاض، بحرین، قطر اینها همان لحظه هدف موشک قرار می‌گیرند تمام مو اصلات هوایی و دریایی قطع می‌شود تنها در فاصله سی دقیقه تمام مسیرهای هوایی و دریایی کشورهای خلیج‌فارس در شلیک موشک ما منهدم خواهد شد و همه راهها قطع میشه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6607049a-bdd1-4150-8d77-a17e533ecb66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات