728 x 90

بحران کرونا - پیام طبرسی: آمار قربانیان کرونا ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰نفر برسد

افزایش بیماران در  آی.سی.یو
افزایش بیماران در آی.سی.یو

این خبر به روز می‌شود...

پیام طبرسی: آمار قربانیان کرونا ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰نفر برسد

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد آمار قربانیان کرونا ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰نفر برسد.

ما در این پاییز و زمستان ممکن است روزهای بدتری داشته باشیم شما الآن روی ۳۳۷ دارید می‌گویید ممکن است شما یک ماه دیگر شما بیایید دو برابر این آمار را اعلام بکنید. خدا نکند بشود، ولی می‌شود ما شهریورماه این را پیش‌بینی کردیم، ما نکردیم وزارت بهداشت پیش‌بینی می‌کرد، اونها پیش‌بینی‌شان این بود که ما در آبانماه ممکن است که برسیم به ۶۰۰نفر و الآن می‌بینیم که ما داریم کم کم متأسفانه به آن عدد نزدیک می‌شویم.

دکتر مردانی: عدد ۳۳۷ باید ضرب در ۲.۵ شود تا عدد اصلی به‌دست آید

دکتر مردانی عضو کمیته حکومتی مقابله با کرونا: آمار کرونا واقعی نیست.

در حالی آمار روزانه مرگ ناشی کرونا به ۳۳۷مورد رسیده است که این آمار هم واقعی نیست، برای آن که بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲. ۵ شود تا عدد اصلی به دست آید. (ایسنا ۲۹مهر)

رئیس بهداشت خوزستان: نیمی از بستریهای کرونا در آی سی یو می‌میرند

محمد علوی؛ رئیس مرکز بهداشت رژیم در استان خوزستان؛ روز دوشنبه ۲۸مهر اعتراف کرد که از هر ۱۰بیماری که در آی سی یو بستری می‌شوند؛ ۵نفر می‌میرند.
این کارگزار رژیم که در یک نشست خبری شرکت کرده بود با اعتراف به افزایش بیماران بحرانی مبتلا به کرونا گفت: « حدود ۷۰ تا ۸۰درصد تخت‌های عادی بیماران مبتلا به کرونا و تقریباً تمام تخت‌های آی‌سی‌یو در خوزستان پر شده‌اند.»

احتمال ۶۰۰مرگ کرونایی در آبانماه

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره وضعیت بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «در روزهای گذشته اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری روزانه ۱۸۰بیمار ورودی داشت اما بعد از تعطیلات هفته گذشته این آمار به ۲۵۰بیمار رسیده است.»

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کادر درمان گفت: «اکنون دو سوم کادر درمانی این بیمارستان به کرونا مبتلا شده و برخی از افراد کادر درمان حتی دو یا سه مرتبه به این بیماری مبتلا شده‌اند»

پیام طبرسی با اشاره به پیش‌بینی وزارت بهداشت رژیم مبنی بر داشتن مرگ ۶۰۰نفر در روز در آبانماه، تأکید کرد: «متأسفانه مشاهده می‌کنیم در حال طی کردن و رسیدن به این آمار روزانه هستیم. »

در قزوین به‌شدت با کمبود کپسول اکسیژن مواجه‌ایم

جانشین ستاد حکومتی مقابله با کرونا در استان قزوین اعتراف کرد: هیچ منطقه سفیدی در استان قزوین نداریم و استان به‌طور کامل در وضعیت قرمز با مرز پرخطر است؛ لذا باید جدی‌تر عمل شود. منوچهر حبیبی گفت: مسأله مهار کرونا از لحاظ گستردگی حجم و دامنه آن صرفاً در توان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان نیست؛ موضوع مهار کرونا امروز در سطح مدیریتی و حاکمیتی مطرح است.

وی افزود: درمان اصلی بیماری کرونا اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی است و وجود اکسیژن برای بیماران کرونایی حائز اهمیت است که به‌شدت با کمبود اکسیژن مورد نیاز این بیماران مواجه‌ایم.

۴۷۰۰بیمار بستری در ای.سی.یو

مینو محرز عضو کمیته علمی مقابله با کرونا طی مصاحبه‌یی به بحران گسترش ویروس کرونا اشاره کرده و گفت: «اوضاع بسیار اسفناک است. برای قرنطینه هم خیلی دیر است. زیرا کرونا در همه جای کشور وضعیت وحشتناکی پیدا کرده است. به‌ویژه تهران اوضاع وحشتناک‌تری دارد. در هیچ دوره‌ای در این چند ماه، این تعداد بستری و این تعداد مبتلا و متوفی نداشتیم».

این کارشناس رژیم با زیرعلامت سؤال بردن تصمیم‌گیریهای ستاد کرونای رژیم گفت: «این‌که چرا ستاد مقابله با کرونا تعطیل نمی‌کند یا مهار را جدی نمی‌گیرد، برای من هم سؤال است.بر اساس علم پزشکی باید تعطیلی انجام گیرد، من به مسائل سیاسی وارد نیستم تا بدانم چرا تعطیلات برقرار نمی‌کنند. تعطیل نکردن‌ها به‌نظر سیاسی است نه بر اساس علم پزشکی».

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین بستری بیماران در ای.سی.یو گفت: «هر شب بستری یک نفر در آی.سی.یو چند میلیون خرج دارد. الآن ۴۷۰۰نفر در آی.سی.یو بستری هستند. حساب کنید چقدر می‌شود و حساب کنید این هزینه را دولت می‌دهد».

مینو محرز با اشاره به شرایط بغرنج کادر درمانی و فرسودگی آنها افزود: «کادر درمان چند ماه است که یک سره کار سنگین است. هنوز با عشق و دلسوزی کار می‌کنند اما موضوع از نظر فیزیکی متفاوت است. همیشه کار پزشکان شیفت و شب‌کاری داشته است. اما نه تا این حد. من در تمام ۴۵سال فعالیت پزشکی خود این تعداد مریض بدحال و مرگ و میر ندیده بودم. تماشای این حد از مرگ و میر روحاً هم کادر درمان را خسته می‌کند. اینها مسائلی است که باید در نظر بگیرند».

وضعیت حاد و قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی در وضعیت حاد و قرمز کرونایی قرار دارد و آمار مبتلایان و بستریها هم‌چنان افزایشی است. عباسعلی درستی با اشاره به این‌که در ۲۴ساعت گذشته، ۳۳۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و ۱۴نفر نیز فوت شده‌اند، افزود: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰نفر نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۲۹مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c090b19-fd24-4f17-b53e-d860f36a389e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات