728 x 90

بحران کرونا - تهران از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری دارد/ مرگ‌های ۳۰۰تایی در روز عادی شده است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۵آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۳هزار و ۷۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۷۳۶نفر، در آذربایجان غربی به ۳۸۷۱نفر، در البرز به ۳۶۹۸نفر، در اردبیل به ۱۴۹۳نفر، در اصفهان به ۷۳۷۲نفر، در ایلام به ۱۱۰۴نفر، در تهران به ۳۲۲۴۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۰۴۲نفر، در سمنان به ۲۰۱۲نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۶۰۱نفر، در فارس به ۳۴۹۶نفر، در قزوین به ۱۳۴۲نفر، در قم به ۵۷۸۵نفر، در کردستان به ۲۳۹۶نفر، در کرمان به ۲۰۸۵نفر، در کرمانشاه به ۲۸۶۳نفر، در لرستان به ۵۷۲۸نفر، در مرکزی به ۱۸۷۷نفر، در هرمزگان به ۱۶۷۰نفر و در یزد به ۲۰۴۱نفر رسیده است.

تهران از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری دارد/ مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز عادی شده است

علی جعفریان: تهران وضعیت بسیار بدی دارد و حتی تا ۱۰۰۰مورد بستری جدید هم در یک شب داشته‌ایم یعنی این‌که ما از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری داریم.
علی جعفریان رئیس بخش پیوند بیمارستان موسوم به خمینی در سخنانی که خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۶آبان منتشر کرد اعتراف کرد: « تهران وضعیت بسیار بدی دارد و حتی تا ۱۰۰۰مورد بستری جدید هم در یک شب داشته‌ایم که بسیار زیاد است. این یعنی این‌که ما از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری داریم.»
وی در ادامه با اشاره به کمبود امکانات در بیمارستانها اضافه کرد: « حال اگر از هر ۱۰بیمار مبتلا به کرونا، دو نفرشان نیاز به آی.سی.یو داشته باشند، به این معنی است که ۱۰۰۰بیمار بستری جدید، ۲۰۰ تخت آی.سی.یو نیاز دارند. باید یادمان باشد که سایر بیماریها هم متوقف نشدند. بسیاری از بیماران دیگر هم نیازمند آی.سی.یو هستند که برایشان آی.سی.یو وجود ندارد.»
جعفریان با اشاره به آمار روزافزون جان‌باختگان کرونا افزود: « حساسیت همه نسبت به مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته و به یک اتفاق روزمره بدل شده است. گویا مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز عادی شده است و دیگر عجیب نیست.»

آخرین آمار از وضعیت بیماران مبتلا به کرونا

  • سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر رسید
  • متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید
  • ۴۹۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند
  • استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
  • استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند(سه شنبه ۶آبان آخرین خبر رژیم)

۷۵ کارمند بانک ملی استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند

مدیر امور شعب بانک ملی استان قزوین:
۷۵ کارمند این بانک در سطح استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.
با توجه به اینکه سلامتی کارکنان شعب و خانواده آنان در راس برنامه های این بانک قرار دارد از این رو مرحله دوم غربالگری تست کرونا از کارکنان بانک ملی با توجه به ادامه شیوع این بیماری به مرحله اجرا درآمد. ( ایرنا سه شنبه ۶ابان )

زالی: منتظر شرایط متفاوت و سخت‌تری برای تهران هستیم

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: شرایط کاملاً متفاوت و سخت‌تری در تهران انتظار داریم. وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته، مردم معتقدند که باید برخورد قاطعی با افرادی که ناقض پروتکل‌های بهداشتی هستند صورت گیرد. (انتخاب سه شنبه ۶ آبان )

فوت بیماران مبتلا به کرونا در اورژانس

رئیس مجتمع بیمارستان هزار تخت خوابی تهران اعتراف کرد: در ۸ماه گذشته چنین اتفاقی نیفتاده بود که بیماران کرونایی در اورژانس جان خود را از دست بدهند.

خسرو صادق نیت، افزود: این بیمارستان ۵۰۰ تخت برای بیماران سرطانی دارد که اگر آنها را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم ارائه خدمات به بیماران سرطانی محدود و تأخیر در درمان این بیماران و بیماران قلبی و عروقی موجب افزایش خطر مرگ آنان می‌شود.

وی افزود: در برخی روزها یک یا دو مرگ در اورژانس این بیمارستان اتفاق می‌افتد (سایت حکومتی رجانیوز ۵آبان۹۹).

وضعیت کنونی به دو الی سه هفته تعطیلی نیاز دارد"

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید در اوج بیماری هستیم اما محدودیت‌های فعلی تفاوت چندانی با گذشته ندارد و نتیجه مطلوب را نخواهد داد. او کاهش موارد ابتلا به ویروس را مستلزم یک تعطیلی دو الی سه هفته‌ای دانسته است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از دکتر پیام طبرسی می‌نویسد: «بعد از دو الی سه هفته هم باید بازگشایی‌ها با دقت و کم کم انجام شوند تا بیماری کنترل شود.»

کرونا در ایران، همه مناطق در وضعیت قرمز یا هشدار

شیوع کرونا در ایران شرایط را فوق بحرانی کرده و در حال حاضر همه نقاط کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود آغاز اجرای محدودیت‌های یک هفته‌یی در ۴۳شهرستان کشور را اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72c37526-d67a-422f-a188-309a68154b78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات