728 x 90

بحران کرونا در ایران -علوم پزشکی نیشابور: ۱۵ بیمار کرونایی به علت نبود تخت خالی امکان انتقالشان برای بستری نداریم

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

علوم پزشکی نیشابور : ۱۵ بیمار کرونایی به علت نبود تخت خالی امکان انتقالشان برای بستری نداریم

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اگر چه علاوه بر آن هایی که در بخش ICU بستری شده اند، حدود ۱۵ بیمار دیگر منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند اما به علت نبود تخت خالی در بخش مراقبت های ویژه امکان انتقالشان را برای بستری نداریم.(خبرگزاری ایسنا(رژیم)۱۲ آبان)

تا ۳ هفته آینده مرگ ومیر کرونایی در تهران کاهش نمی یابد / اوضاع نگران کننده و پر خطر پایتخت

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران: با توجه به تعداد هزار و ۷۰۲ بیمار بد حال در بخش مراقبت های ویژه و ۶ هزارو ۳۳۷ بیمار در بخش های عادی در بیمارستان های پایتخت، در ۳ هفته آینده انتظار کاهش فوتی های کرونایی وجود ندارد. ترافیک تهران تغییر قابل توجهی نکرده و ترددهای درون شهری و فضای های پرخطر که شناسایی شده اند از تراکم بالایی برخودار است که این موضوع نگران کننده و پر خطر است.(آخرین خبر رژیم ۱۲ آبان)

مینو محرز: بسیاری از بیماران بدحال پشت در بیمارستان از دست می‌روند

مینو محرز عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونادر ماه‌های گذشته بارها به‌صورت شفاهی و کتبی نظرمان را در رابطه با تعطیلی کامل شهرها بیان کرده‌ایم، اما دولت ملاحظاتی دارد که مانع از تعطیلی شهرها، مخصوصا در پایتخت می‌شود. به عنوان عضو کمیته علمی مقابله با کرونا بارها شاهد این بودم که اعضای این ستاد خواهان اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی تهران بوده‌اند اما متاسفانه توجهی به آن نمی‌شود. در شرایطی که وضعیت بیمارستان‌های کشور و آمار مراجعه روزانه از حد معمول گذشته و شرایط وحشتناک است، بسیاری از بیماران بدحال پشت در بیمارستان از دست می‌روند، چون تختی برای بستری آنها وجود ندارد. اگر در ماه‌های گذشته محدودیت‌ها از سوی دولت سفت و سخت اعمال و تهران حداقل چند هفته تعطیل می‌شد، بی‌شک زنجیره چرخش ویروس کرونا در کشور به‌ویژه پایتخت بسیار ضعیف می‌گردید و از طرفی نیز شاهد آمار مرگ‌و‌میر بالا و بستری‌شدگان روزافزون کرونایی که مشکلات فراوانی را برای کادر پزشکی ایجاد کرده است نبودیم. معلوم نیست چرا دولت با تعطیلی و ایجاد محدودیت‌های شدید در تهران مخالف است، به نظرم اعتقاد دولت این است که چنانچه تعطیلی اتفاق بیفتد مشکلات اقتصادی دامنگیر دولت خواهد شد، این در حالی است که در چنین شرایطی سلامت نباید قربانی معیشت شود. با وجود اینکه بعید می‌دانیم دولت تن به تعطیلی شهرهای کشور دهد، در حال حاضر تنها راه چاره برای کنترل این بیماری رعایت نکات بهداشتی از جمله پرهیز از حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست وشوی مکرر دست‌هاست. حداقل تا دوهفته باید تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند (روزنامه حکومتی آرمان رژیم ۱۲ آبان).

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که کرونا در این استان به ویروس خانوادگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خانوادگی شده، اظهارداشت: در شبانه روز گذشته، متاسفانه چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، شمار قربانیان ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۱۸ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: هماکنون ۳۷۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار نیز در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا دوشنبه۱۲ آبان )

-کرونا در ایران

تکان‌دهنده‌ترین روز کرونا در البرز رقم خورد!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رژیم در البرز از مرگ ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز خبر داد.دکتر محمد فتحی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در البرز گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ آبان ماه ۱۶۲ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۲۲ هزار و ۵۳۳ نفر است.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۰۵ نفر شامل موارد قطعی ، محتمل و مشکوک، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد، ابتلای ۴۰۸ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۷۴۸ نفر رسیده است.( ایسنا دوشنبه ۱۲آبان)

شناسایی ۱۶۸بیمار جدید کرونایی در مازندران

دانشگاههای علوم پزشکی مازندران دوشنبه ۱۲آبان گزارش دادند که در بابل ۱۶۸مورد ابتلای جدید به کرونا داشتیم و هم‌چنین تعداد ۸۴۳بیمار در بیمارستانها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.
به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) از مازندران، روزهای قرمز کرونایی با شیب تند در مازندران در حال حرکت به جلو است و افزایش تعداد بیماران نگرانیهای بسیاری را در استان به‌وجود آورده است (خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) دوشنبه ۱۲آبان).

فوت روزانه ۷۰۰نفر بر اثر کرونا

۲۰۰نفر از ا اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی نامه‌یی سرگشاده خطاب به استاندار رژیم در استان فارس نوشتند: آمار رسمی مرگ، بیشتر از ۳۵۰ در روز است اما تعداد مرگ واقعی به‌گفته مقامات مسئول حداقل ۲برابر این عدد است. یعنی روزانه بیشتر از ۷۰۰ مرگ در اثر این بیماری در کشور اتفاق می‌افتد. قابل‌توجه این‌که آمار مرگ روزانه در ایران قبل از بیماری کرونا نیز حدود ۷۰۰مرگ بوده یعنی در زمان کنونی آمار مرگ ایران دو برابر شده است. (‌خبرگزاری ایسنا ۱۱آبان)

دکتر مختاری: یکی از بدترین کشورهای دنیا از نظر مرگ و میر کرونا هستیم

دکتر مختاری عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونای رژیم در مصاحبه با شبکه ۵ رژیم گفت: متأسفانه دوباره مرگ و میر بالا می‌رود و بعد دوباره ما مجدداً یک سیر پایین را داریم ولی متأسفانه مجدداً بالا (می‌رود) و اگر اجازه داشته باشم بگویم یکی از بدترین کشورهای دنیا در حال حاضر هستیم از نظر مرگ و میر در مقابل تعداد یک میلیون جمعیت و این گراف دیروز است. بله به‌نظر می‌رسد که ما اگر بتوانیم توان این را داشته باشیم حتی نه تنها قرنطینه حتی حکومت نظامی شاید لازم باشد به این شدت این مسأله جدی هست.

محدودیت‌های رفت‌وآمد در ۲۵مرکز استان از ظهر امروز

ستاد حکومتی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌یی از محدودیت رفت و آمد به تهران و بیست و چهار استان دیگر خبر داد و گفت از ساعت ۱۲ظهر امروز دوشنبه ۱۲آبان این محدودیتها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مراکز استان و مجموعهٔ استان تهران و البرز اعمال خواهد شد

تهران، البرز، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان ۲۵ مراکز استانی هستند محدودیت‌های جدید در آنها اعمال می‌شود. (خبرگزاری رسمی رژیم -‌ایرنا ۱۱آبان)

حریرچی: کشورهایی که سیاست سرکوب را انتخاب کردند، در کرونا موفق شدند

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت رژیم، سرکوب را روش مؤثر در مقابله با کرونا برشمرد. وی در تلویزیون حکومتی ۱۱آبان گفت: «به دستور خامنه‌ای، رژیم هم ابزار لازم را در این رابطه فراهم کرده است.

ابزار برای محدودیتها فراهم شد با دستور فرماندهی معظم کل قوا، بسیج و نیروی انتظامی مکلف شدند که استقبال هم می‌کردند همکاری داشتند ولی دیگه وظیفه قانونی و دستوری آنها شد

دولت تا جایی وظیفه‌اش نصیحت مشفقانه است در جایی باید آمرانه و حاکمیتی و متخلف را مجازات کند....».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66618cc1-fe57-40d2-9028-47808058da7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات