728 x 90

بحران کرونا در ایران -هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شود، باید ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه بپردازد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز میشود

اعتراف وزیر بهداشت رژیم به افزایش مبتلایان و قربانیان کرونا

نمکی وزیر بهداشت رژیم به افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در نقاط مختلف کشور اعتراف کرد و گفت: الآن تقریباً همه همکاران من در امور دانشگاهها گرفتار هستند در استانهای مختلف مثلا استانی مثل استان یزد که تقریباً استان کم دردسرتر ما بود پریروز آقای دکتر جان بابایی هم از آنجا به من گزارش می‌داد یک چیزی حول و حوش ۱۰۰-۱۵۰ نفر فقط در شهر یزد بستری داریم در یک شهر کوچکی مثل اردکان نزدیک ۱۲۰ مریض داریم در استان خراسان رضوی خوب وضعیت مطلوب نیست به‌خصوص شهرهایی مثل نیشابور در اصفهان وضعیتمان واقعاً نفس‌گیر هست من دیشب با کرمانشاه در تماس بودم بیشترین آمار بیمار بستری را ما در طول این مدت در کرمانشاه داریم.

(تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۱آبان)

اعتراف رئیسی به افزایش مبتلایان و قربانیان کرونا

رئیسی سخنگوی ستاد حکومتی مقابله با کرونا به افزایش مبتلایان و قربانیان کرونا در شهرهای مختلف اذعان کرد و گفت:

این یزد هست که واقعاً می‌بینید یک پیک بسیار شدیدی یک خیز بسیار شدیدی دارد اتفاق می‌افتد میزان ابتلای آنها بالاست میزان فوتی هایشان دارد افزایش پیدا می‌کند.

سمنان را داریم می‌بینیم که باز حالت افزایشی دارد.

خراسان جنوبی هم باز به همین صورت الگویی مثل یزد را دارد.

ایلام باز به همین صورت ایلام هم موارد افزایش یابنده را دارد.

لرستان میزان فوتی‌ها همینجور دارد افزایش پیدا می‌کند به طبع ما انتظار داریم تا دو سه هفته آینده این روند ادامه پیدا کند.

در استان همدان هم باز به همین صورت روند افزایشی هست.

آذربایجان غربی هم باز هم میزان بستری هم میزان فوت آنها روبه افزایش متأسفانه.

استان مرکزی هم به همین صورت رو به افزایش است. (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۱آبان)

هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شود، باید ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه بپردازد

پاک‌مهر،نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع ۲۲ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی (ایرنا) به هزینه‌های بالای درمان کرونا اشاره کرد و گفت: «هر فرد کرونایی که در بیمارستان بستری می‌شود حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای درمان باید هزینه کند و داروهای هموپرفیوژن یا داروی تزریقی ضدویروس رمدسیویر و ... بسیار گران است. حتی تساشت PCR برای کرونا نیز ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.» نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین درباره طرح تعطیلی دو تا سه هفته‌ای تهران گفت که این روش کارساز نخواهد بود. نماینده بجنورد در مجلس یازدهم انگشت اتهام را در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوی مردم گرفت و گفت: «وقتی دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا برای مدتی تعطیلی اعلام می‌کند، شاهد افزایش سفرهای برون شهری به‌ویژه به شهرهای شمالی می‌شویم.

۴۵۷ فوتی و ۱۱۵۱۳ ابتلای جدید

سخنگوی وزارت بهداشت پنجشنبه ۲۲ آبان از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۱۷ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه طی این مدت ۴۵۷ تن نیز جان باختند.

بدلیل کمبود پرستار هر ۱۰ بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای خطاب به روحانی با تاکید بر لزوم استخدام فوری حداقل ۳۰ هزار پرستار، تسریع در پرداخت مطالبات معوقه و اعطای مرخصی برای تجدید قوا به این نیروهای فداکار و ... بر لزوم تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ تاکید کرد.

در این شرایط به علت عدم امکان افزایش نیرو فشار کاری زیادی به کادر درمان و پرستاران وارد شده، به گونه‌ای که براساس گزارشهای دریافتی از داخل برخی بیمارستان‌ها؛ هر ۱۰ بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود. آن هم پرستارانی که ۹ ماه مداوم براثر مراقبت بی‌وقفه از بیماران کرونایی؛ هم فرسودگی روحی وانگیزشی و هم فر سودگی شدید جسمی پیدا کرده‌اند. همچنین تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر از پرستاران خود به کرونا مبتلا شده واز این میزان حدود ۳۵ هزار نفرمجدد بعد از بهبود مشغول کار درهمان بخش‌ها شده اما همچنان بیش از ۵ هزار نفر از آنان یا قرنطینه؛ یا استعلاجی یا بستری و تحت درمان هستند و حدود ۷۰ شهید پرستار نیز تا امروز، تقدیم دفاع از مردم کرده‌اند.
بی‌شک مجموع این عوامل باعث کاهش کیفیت مراقبت‌ها و افزایش ابتلای خود وسایر پرسنل برای دفعات بعدی نیز می‌شود. (ایسنا ۲۱ آبان)

هاشمیان:‌ کسی مسئولیت ۴۵۰فوتی را برعهده نمی‌گیرد

محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح‌دانشوری تهران گفت: از نظر زمان‌بندی محدودیت‌های جدید عجیب است. همه می‌گویند مگر در آن ساعت شب ویروس فعالیت بیشتری دارد که از ساعت ۱۸ به بعد را مطرح می‌کنند؟
وی افزود: کسی نیست مسئولیت ۴۵۰بیماری که امروز فوت کردند را برعهده گیرد و این مشکل ماست. کسی نمی‌گوید آمار کشور اگر در کرونا غلط است من مقصر هستم، افرادی هستند که صحبت‌هایی در ابتدا علیه قرنطینه کردند ولی وقتی علم ثابت کرد آن حرف‌ها غلط بوده حتی نگفتند اشتباه کردیم.

۵میلیون ایرانی تاکنون به درجاتی از کرونا مبتلا شده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: نتایج نوبت هشتم پیمایش ملی کووید - ١٩ نشان می‌دهد که ۷.۵درصد ایرانیان بالاتر از ۱۵سال (معادل ۵میلیون نفر) بر اساس خوداظهاری به درجاتی از بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

متولیان ادامه داد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس ۲۵۰هزار نفر به‌شهادت رسیدند به عبارتی به‌طور متوسط سالی حدود ۳۰هزار نفر جان خود را از دست دادند، در صورتی که ما در هشت ماه ابتلا به کرونا بیش از ۳۸هزار نفر از هموطنان از دست دادیم.

وی به مرگ‌های روزهای اخیر ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر شاهد از دست دادن بیش از ۴۰۰نفر از هموطنان خود هستیم که ادامه این روند بسیار نگران‌کننده است (تابناک چهارشنبه۲۱ آبان).

زالی: الان تختهایمان اشغال شده وضعیت درمانی‌مان اشباع شده

دکتر زالی در حاشیه سیزدهمین همایش تازه‌های علوم پزشکی کشور در شبکه خبر رژیم چهارشنبه ۲۱آبان گفتآمار بالای بستری ما را ملزم می‌کند شرایطی فراهم کنیم تا ورودی بیمارستانها کاهش یابد .

زالی: من یادم هست روزهای اول مریض که به ما مراجعه می‌کرد اگر اتو ساتریشن۹۳[اشباع غلظت saturation-] بود ما بستریش می‌کردیم الآن تختهایمان اشغال شده وضعیت درمانی‌مان اشباع شده مریض میاید با ساتریشن ۸۶ می‌گوید برو خانه اگر بدحال‌تر شدی بیا وقتی به ما مراجعه می‌کند که فرصتهای طلایی از دست رفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16bac112-4766-4668-a211-d19312746c95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات