728 x 90

بحران شیوع کرونا و تشکیل جلسه اضطراری در تهران

علیرضا زالی، رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران
علیرضا زالی، رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران

علیرضا زالی، رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا چهارشنبه ۱۸تیر در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی کرونای تهران اظهار کرد: در روزهای اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده‌ایم و وضعیت بسیار شکننده‌ای در این شهر حاکم است، آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰روز گذشته به‌صورت صعودی رو به افزایش بوده است.

وی گفت همه اعضایی که در جلسه امروز حضور داشتند نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده و قرار شد تا تصمیمات جدی، کارا و مؤثرتری با انسجام بین بخشی صورت گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، چهارشنبه ۱۸ تیر«روز سیاه کرونا در ایران»، «آمار بی‌سابقه رکورد فوتی‌ها»، «۱۱ استان در شرایط قرمز» و «رکورد جدید با ثبت ۲۰۰ فوتی» اینها بخشی از تیترهای تلخ رسانه‌ها در روز گذشته بود، اخبار تلخی که از اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور حکایت دارند و حالا پس از گذشت ۴ماه از شیوع بیماری در کشور تنها در روز گذشته ۲۰۰نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که این موضوع زنگ هشدار اوجگیری مجدد کرونا در اکثر نقاط کشور است.

برخی خبرهای دیگر نیز از پر شدن تخت‌های بیمارستانی در پایتخت و برخی شهرهای دیگر کشور حکایت دارند، به طوری که رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد که تخت خالی برای پذیرفتن مبتلایان جدید در پایتخت وجود ندارد.

میانگین مرگ ایرانی‌ها دو برابر میانگین جهانی است

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: در حال حاضر میانگین تعداد مرگ به ازای یک میلیون جمعیت در کشور ما حدود دو برابر میانگین جهانی است در جهان به ازای هر یک میلیون نفر ۶۵ مورد مرگ داریم و در کشور ما به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت به ۱۳۵ مورد می‌رسد. که این موضوع نشان می‌دهد شدت بیماری در کشور ما نسبت به میانگین جهانی بالاتر است چرا این موضوع اتفاق افتاد به دلیل این که علی‌رغم اینکه ما باید شرایط اقتصادی را در نظر داشته باشیم گروه‌های پرخطری که بیشترین میزان بستری و بیشترین میزان مرگ را دارا هستند مورد مراقبت ویژه برنامه‌ریزی‌شده قرار دهیم این موضوع سناریویی است که هفته های مختلف آن را اعلام کردیم اما متاسفانه کسی به آن توجه نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd7e3ed3-4d6f-4b69-86ca-d89fbe539d2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات