728 x 90

بحران رژیم ایران؛ برملا شدن پولشویی‌های میلیاردی

پولشویی - عکس از آرشیو
پولشویی - عکس از آرشیو

بیست و هفت تن از اعضای مجلس رژیم خواستار رسیدگی به اقدام علی لاریجانی در ارجاع لوایح مرتبط با پولشویی به تشخیص مصلحت شدند.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: حاجی دلیگانی گفت: امضاهای استیضاح رئیس مجلس که روز سه‌شنبه با پس گرفتن امضا از سوی چند عضو مجلس از حد نصاب افتاده بود مجدد با امضای تعداد دیگری از نمایندگان، به حدنصاب رسید.

اعضای مجلس رژیم که خواهان استیضاح لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس هستند، قصد دارند با این لوایح در مجلس مخالفت کرده و آن را تغییر دهند و می‌گویند لاریجانی با ارجاع بدون بررسی آنها به مجمع تشخیص مصلحت، قصد دارد بهر ترتیب آنها را از تصویب بگذارند.

 

از سوی دیگر، علی مطهری نایب رئیس مجلس ارتجاع در مخالفت با هر گونه دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب لوایح گفت:

تلویزیون رژیم – ۶آذر۹۷

«برای این‌که مجمع تشخیص مصلحت را تبدیل به مجلس سنا بکند همان‌طور که تو برنامه‌شان هم هست متأسفأنه می‌خواهند گسترش بدهند اختیارات خودشان را؛ آمدند خودشان را به‌عنوان یک شورای نگهبان دوم قرار دادند که ما هم اینها را منطبق می‌کنیم بر سیاست‌های کلی، ما هم مثل شورای نگهبان نظر میدیم خوب شما بیخود نظر می‌دهید اصلاً شما حق چنین کاری را ندارید و تا حالا هم شده اشتباه بوده تا حالا هم اشتباه بوده باید جلوی این کار گرفته شود».

 

در بحران دیگر حاکمیت، بر سر برملا شدن پولشویی‌های میلیادری،دادستان کل رژیم پاسخ۱۲صفحه‌یی جواد ظریف به باز خواست قضاییه رژیم در مورد اعتراف به این پولشویی‌ها را رد کرد.

آخوند جعفر منتظری دادستان کل رژیم اعلام کرد که نامه ۱۲صفحه‌یی ظریف فاقد دلایل و مستندات بود.

دادستان کل رژیم هم‌ چنین گفت: ظریف نباید در این شرایط در عرصه پولشویی این حرفها را می‌زد.

 

در همین حال سپاه پاسداران درباره پیامهای حرفهای ظریف در خبرگزاری خود، این اعتراف وزیر خارجه رژیم را «گل به خودی» و عامل تشدید سخت‌گیری اف.ای.تی.اف به (نظام)» توصیف کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: اظهارات ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده، بهانه‌ محکمی به دست مسئولان FATF داده است تا در اجلاس بعدی این نهاد بین‌الدولی، فشار بیش‌تری به نظام برای اجرای کامل برنامه اقدام وارد کنند.

سپاه پاسداران خامنه‌ای که خود سوژه اصلی فشار ارگان بین‌المللی ضد پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم است، افزود: قطعاً این امکان برای دست‌اندر کارانFATF، فراهم شده است تا در اجلاس بعدی، با استناد به این اظهارات ظریف، این موضوع را مطرح کنند که به‌گفته مقامات داخلی خودتان، شما کشوری با مقادیر بالای پولشویی هستید. اظهارات ظریف، پاس گلی به مسئولان FATF است تا بتوانند شرایط سخت‌گیرانه‌ای به‌منظور اجرای برنامه اقدام، تحمیل کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2325a8da-80ad-4a1f-be5f-ab5ac391ab4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات