728 x 90

بحران رژیم ایران بر سر FATF و اعتراف به تأمین مالی تروریسم

اعترافات کارشناسان اقتصادی رژیم ایران به پولشویی و حمایت از تروریسم
اعترافات کارشناسان اقتصادی رژیم ایران به پولشویی و حمایت از تروریسم

تلویزیون شبکه خبر رژیم ایران در برنامه «تیتر امشب» ۲۷شهریور ۹۷خود پیرامون بحران درونی، بر سر تن‌دادن به کنوانسیونهای FATF)اف.ای.تی.اف) و خطراتی که، چه در صورت پیوستن به این کنوانسیون و چه در صورت رد کردن آن برای این رژیم و فعالیتهای بانکی و مالی آن ایجاد می‌کند پخش کرد. در این برنامه گفتگو کارشناسان حکومتی، برخی از درماندگی رژیم ولایت فقیه را برملا کردند:

 

تحریم نام به نام و موضعی می‌کنند، درگیر شدیدترین تحریمهای تاریخ جهانیم

مجید شاکری یکی از کارشناسان اقتصادی حکومتی در رابطه با تاثیر تحریمهای تشدید شونده علیه این رژیم گفت: «ما کشوری هستیم که درگیر شدیدترین تحریمهای تاریخ جهانیم در این شکی وجود نداره آمریکاییها از ورژن قبلی تحریم که تحریمهای موضوعی بود نفت را می‌زدند بانک را می‌زدند امروز به یک ورژن جدیدتری رسیدند، تحریم نام به نام می‌کنند تحریم موضعی می‌کنند، مثل کاتسا مثلاً اینها که توی بهار خوردند، یا آقای سیف وقتی تحریم شد از طریق اس تی جی خورده بود ایشون از طریق کاتسا خورده بود».

 

مشکل ما این است که بخشی از سیستم بانکی ما دارند پولشویی می‌کنند

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی دیگر حکومتی در این‌باره گفت: «ببینند ما الآن مشکل مون اینه که بخشی از سیستم مؤسسات پولی ما مؤسسات بانکی ما داره پولشویی می‌کنند این را من نمی‌گویم آقای رئیس‌جمهور هنگامی که لایحه بودجه سال ۹۷را تقدیم پارلمان می‌کرد عین عبارت ۲۵درصد نقدینگی ما در اختیار مؤسسات غیرمتشکل پولی ست و اینها دارند پولشویی می‌کنند پولهای کثیف داره وارد اقتصاد میشه پولهای کثیف چیه؟ پولهای نشأت از مواد مخدر پولهای نشأت از قاچاق کالا ».

 

برای حزب‌الله لبنان به‌صورت نقدی و چمدان چمدان پول ارسال می‌شود

در ادامه این گفتگوی تلویزیونی، کارشناسان حکومتی، تأمین مالی تروریسم توسط رژیم ایران در خارج از شبکه بانکی بین‌المللی را نیز برملا کردند. پازوکی گفت: «من شما را ارجاع می‌دهم به سید حسن نصرالله این روحانی انقلابی که منافع ملی مردم لبنان برایش مهم است مصاحبه ایشون را در یکی از شبکه‌های بین‌المللی دیدم ایشون به‌خاطر این‌که بانکهای لبنان تحریم نشه آمد مصاحبه کرد گفت آقا ما مخلص جمهوری اسلامی هستیم پول مون را هم از جمهوری اسلامی می‌گیریم ولی پول ما از طریق سیستم بانکی نمی‌آید از طریق چمدان و به‌صورت نقدی میآید، من می‌گویم کمک به حزب‌الله تا آنجا که من اطلاع دارم اصلاً از طریق سیستم بانکی انجام نمیگیره... ».

 

خاطر نشان می‌شود سرکرده حزب‌الله لبنان، حسن نصرالله، روز جمعه چهارم تیر ماه ۹۶در واکنش به محدودیتهای مالی اعمال شده توسط بانکهای لبنانی به‌دلیل تروریسم، اعتراف کرد این محدودیتها تاثیری در وضعیت شبه‌‌نظامیان حزب‌الله ندارد چون تمام منابع مالی این گروه تروریستی از سوی رژیم ایران تأمین می‌شود.

حسن نصرالله در انظار عمومی گفت: «ما خیلی صریح می‌گوییم و شاید چنین چیزی در تمام جهان وجود نداشته باشد که یک کسی بیاید و صادقانه بگوید در مقابل همه جهان می‌گوییم، بی‌پرده می‌گوییم بودجه و هزینه و خرج و خورد و خوراک و سلاح و موشکهای حزب‌الله از جمهوری اسلامی می‌رسد، تمام، هیچ ربطی به بانکها ندارد، تا زمانی ک ایران پول داشته باشد یعنی ما پول داریم شفافیت بیشتر از این می‌خواهید».

 

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92ddfc00-498c-4438-a40b-132748bd0c0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات