728 x 90

بحران رأس نظام بر سر شکست برجام- بیانیه احمدی‌نژاد در مخالفت با مذاکرات عمان

احمدی‌نژاد
احمدی‌نژاد

به‌دنبال بالا گرفتن بحران رأس نظام بر سر شکست برجام، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور قبلی رژیم در بیانیه‌یی اعلام کرد با مذاکرات مخفیانه‌ای که در عمان با آمریکا توسط خامنه‌ای شروع و در نهایت به برجام منجر شد مخالف بوده و به‌عنوان رئیس‌جمهور وقت رژیم مخالفت خود را ابراز کرده است.

 

خامنه‌ای درباره نقش خودش در شروع این مذاکرات در تاریخ 2تیرماه 94 گفته بود:

این مذاکراتی که در واقع فراتر از مذاکرات ما با پنج بهعلاوه یک هست، مذاکراه با آمریکاییهاست، متقاضی این مذاکرات آمریکاییها بودند، مربوط به زمان دولت دهم هم هست. قبل از آمدن این دولت این مذاکرات شروع شد. اونها درخواست کردند، واسطهیی قرار دادند، یکی از محترمین منطقه آمد اینجا با من ملاقات کرد، گفت که رئیسجمهور آمریکا با او تماس گرفته، از او خواهش کرده و گفته که ما میخواهیم مسأله هستهیی را با ایران حلوفصل کنیم و تحریمها را هم میخواهیم برداریم.

 

احمدی‌نژاد در بیانیه‌یی که صادر کرده می‌نویسد: زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود در جلسه‌ای با حضور مقامات ارشد کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می‌کند دست بالا را دارد و تحریمها اثرگذار بوده، به ضرر نظام تمام می‌شود و خواهش کردم شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی آثار تحریمها کنترل شود.

این درحالیست که اکنون خامنه‌ای در اظهاراتش تلاش می‌کند تقصیر شکست برجام را که خودش باعث و بانی آن بوده و بر تمام جزئیات آن نظارت داشته، به گردن دیگران بیاندازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d08c1bbc-e7cc-4fe3-8418-c81fce2ab3b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات