728 x 90

بحران در رأس نظام آخوندی و ترس از خطر فوران اعتراضات مردمی در اثر شقه وشکاف حاکمیت

قیام سراسری مردم  ایران
قیام سراسری مردم ایران

جلسه سران قوای حکومت آخوندی که تحت عنوان شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل می‌شود، به‌ صحنه بحران رأس نظام تبدیل شد.

خبرگزاری سپاه پاسداران روز ۲۴شهریورماه نوشت: در جلسه روز شنبه شورای هماهنگی اقتصادی برخی افراد از جمله روحانی نسبت به‌روند دادگاههای مفاسد اقتصادی به رئیسی انتقاد کردند که با واکنش رئیسی و اژه‌ای مواجه شدند. روحانی معتقد است که با مفاسد اقتصادی برخورد جناحی شده است. رئیسی ضمن رد این ادعا از روحانی خواسته است که هر پرونده‌یی که دولت مدعی است با آن برخورد جناحی شده، اعلام نماید.

خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: برخی تحلیل‌گران معتقدند نزدیک‌ شدن به زمان ِ اعلام پرونده برخی چهره‌ها نظیر حسین فریدون در روزهای آتی از دلایل مقاومت دولت در برابر اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با فساد است.

 

در حالی‌که از روز انتشار توبه‌نامه آخوند صادق لاریجانی در روز ۱۳شهریور، وی حضور جدی در محافل و جلسات حکومتی نداشته، روز ۲۴شهریور روابط عمومی ریاست‌جمهوری ارتجاع، ضمن پاسخ به یک برنامه تلویزیونی رژیم علیه روحانی، اعلام کرد: تشکیل «دادگاههای جدید علیه اخلال اقتصادی» را صادق لاریجانی تشکیل داده و خودش مستقیماُ به تصویب خامنه‌ای رسانده و اتهامات گفته شده به روحانی، ابهام آفرینی، اتهام و دروغ است.

 

رحمانی فضلی، وزیر کشور رژیم، با یادآوری قیام دیماه ۹۶، درباره خطر فوران اعتراضات مردمی در اثر شقه وشکاف حاکمیت در جنگ‌و جدالهای انتخاباتی اسفند ۹۸هشدار داد و گفت: در سال انتخابات طمعی به اسفند ۹۸دارند و تحلیل می‌کنند شرایط انتخابات به‌گونه‌یی است که احساسات سیاسی و یا تضادها و اختلاف‌های سیاسی را می‌توان بر انتخابات سوار و آن را دچار تنش کرد و معتقد هستند انتخابات نقطه خوبی است که بتوانیم اعتراضات عمومی ایجاد کنیم.

 

 

در همین حال، پاسدار جلالی سرکرده سازمان پدافند غیرعامل با وحشت از زمینه مساعد برای فوران خشم مردم گفت: در سال ۹۷حدود ۴۰میلیون نفر در کشور در کانال‌های اجتماعی خارج پایه حضور داشتند که این می‌تواند جامعه را به اغتشاش و درگیری بکشاند

 

پاسدار جلالی روز ۲۳شهریور در تلویزیون شبکه یک رژیم آخوندی گفت:

فرآیند ما در ۹۷این بود که کشور یک آماری حدود ۴۰میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی خارج پایه که عمدتاً تلگرام و اینستاگرام بود شکل گرفته بود... حالا ۴۰میلیون از جمعیت ۸۰میلیونی یعنی تقریباًً ۹۰درصد جمعیت فعال کشور چون اگر بچه‌ها و پیرمرد و پیر زنها را ازش جدا کنیم یا کم کنیم که احتمالاً کمتر باشند توی اینجا وقتی عدد ۴۰-۴۵میلیون یعنی تقریباًً ۹۰درصد ۱۰۰درصد جمعیت فعال ما توی این فضا سازماندهی شدند در واقع ما آمدیم جمعیت‌مان را سازماندهی کردیم اجازه دادیم که سازماندهی بشود در اختیار کی؟ در اختیار اون کسی که داده میآید توی این شبکه شبکه را هدایت می‌کند ما شاهد این شدیم که مثلا یک تعدادی آشوب در سراسر کشور ایجاد شد وقتی دنبال می‌کردیم یا می‌دیدیم که یک عده از این فضا آمدند و مردم ما را به جان هم بیندازند کارخانه پتروشیمی که داره واگذار میشه به بخش خصوصی سه ماه به کارگرش حقوق نداده خب کارگر ناراحت می‌شود اعتراض می‌کند ما خودمان سه ماه حقوق نگیریم صدایمان در می‌آید وای به‌حال اونهایی که به جای خودشان و طبیعتاًًً اون اشکالات اصل مشکل حق هست ولی وقتی که اینها را هدایت می‌کند به سمت این یعنی این توانایی دارد که سوار یک مشکل ما بشود و بعد بیاید مردم را برعلیه کشور و حکومت تبدیل کند به درگیری و بهم بریزد و دنبال کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/240d1f7d-131c-4752-8dfb-77e406508d70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات