728 x 90

بحران درونی رژیم ایران بر سر تصویب لوایح سی اف تی و پالرمو

اف ای تی اف
اف ای تی اف

با نزدیک شدن ضرب‌الاجل اف.ای.تی.اف برای رژیم آخوندی و تشکیل اجلاسیه آن، بحران درونی رژیم بر سر تصویب لوایح سی اف تی و پالرمو بالا گرفته است.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲خرداد در گزارشی درباره از بالا گرفتن جدال میان باندهای حکومتی بر سر تن‌دادن به کنوانسیون اف.ای.تی.اف خبر داد و نوشت: حامیان اجرای درخواستهای FATF در ماههای اخیر، همواره قبل از آغاز نشستهای این نهاد، شروع به روزشماری کرده و ادعا می‌کنند که با تصویب نشدن لوایح مرتبط، نظام ایران به لیست سیاه باز می‌گردد تا اعضای مجمع را راضی به تصویب آنها کنند.در حالی‌که بعد از تحریم‌های آمریکا حتی اگر جمهوری اسلامی به لیست سیاه یا اقدام متقابل برگردد، هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

 

از سوی دیگر تاجیک، دیپلمات سابق رژیم نیز گفت: اگر این لوایح را تصویب نکنیم برای تعامل با دنیا مخصوصاً فروش نفت و برگرداندن وجوه آن، یقینا شرایط را سخت‌تر از الآن خواهیم کرد.

 

روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد ۱۲خرداد نیز نوشت: اگر مجمع رأی منفی به این دو لایحه بدهد، شانس جمهوری اسلامی را نه تنها برای خروج از فهرست سیاه بلکه حتی برای تمدید تعلیق اقدامات تقابلی نیز به‌شدت کاهش می‌دهد.

اما حسین مظفر یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت رژیم اعلام کرد، لوایح سی.اف.تی و پالرمو تا تیرماه تعیین‌تکلیف می‌شود. اکثریت قاطع اعضای این مجمع، با این دو لایحه مخالف هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b1e3201-63be-48ed-bdc9-3aae2f1587c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات