728 x 90

بحران بر سر تن‌دادن به کنوانسیون ضدتأمین مالی تروریسم در مجلس رژیم ایران

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

در جلسه روز چهارشنبه ۱۴آذر۹۷، مجلس آخوندی، بحران بر سر تن‌دادنِ رژیم به کنوانسیون ضدتأمین مالی تروریسم (سی.اف.تی)، ادامه یافت.

این جلسه با خروج شماری از مخالفان کنوانسیون مربوطه متشنج شد؛ و هر چند کار به توقف جلسه نکشید، اما به‌علت این‌که ایرادات ۲۲گانهٔ شورای نگهبان برطرف نشد، تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار گردید.

به این تریتب، در حال حاضر سه لایحهٔ مربوط به پیوستن به اف.ای.تی.اف. در این مجمع در دست بررسی قرار دارد.

تأمین‌نشدن خواسته‌های شورای نگهبان در حالیست که اعضای کمیسیون امنیت مجلس رژیم، بندهای مربوط به کمکهای مالی به تروریسم را دست‌کاری کرده و شروطی را مطابق منافع حکومت آخوندی، تغییر داده‌اند.

 

بخشهایی از اظهارنظرها در جلسهٔ متشنجِ مجلس ارتجاع، از نظرتان می‌گذرد:

مجلس ارتجاع ۱۴آذر ۹۷:

عضو هیأت‌رئیسه مجلس: دستور بعدی آقای رئیس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هست که در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم هست که ایرادات شورای نگهبان را کمیسیون برطرف کرده

 

شروط: یک - مفاد کنوانسیون در مورد تعارض با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایه نمی‌باشد.

 

شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مصادیق افراد، گروهها و سازمانهای تروریستی مندرج در جز ب بند یک ماده دو کنوانسیون را تعیین نموده و جهت اجرا به مراجع قانونی کشور ابلاغ خواهد نمود

مفاد ماده شش کنوانسیون نمی‌تواند این حق مصرح در کنوانسیون را محدود نماید.

 

حل اختلاف موضوعی بند یک ماده ۲۴در خصوص ارجاع به داوری و یا دیوان بین‌المللی دادگستری کنوانسیون برای دولت جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایه نمی‌باشد.دولت می‌تواند در مواردی که ارجاع به داوری هنگام بروز اختلاف به مصلحت باشد با رعایت قوانین مقررات داخلی اقدام نماید الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون به‌معنای شناسایی و برقراری ارتباط با رژیم اشغالگری صهیونیستی نیست

 

دولت جمهوری اسلامی ایران درباره بند ۴ماده ۱۱کنوانسیون موضوع استرداد مجرمین را مطابق قانون اساسی و قوانین مصوب خود عمل خواهد کرد.

 

دهقان، مجلس ارتجاع ۱۴آذر ۹۷:

آقای ظریف اونروز تشریف آوردند اینجا من چند بار ازشون خواهش کردم رفتم جلو گفتم آقای دکتر ظریف جنابعالی این بیانیه آخری که اف.ای.تی.اف صادر کرده خب بخوانید یکبار توضیح بدهید این به هر چه ما اینجا شرط آوردیم متأسفأنه به‌محض این‌که ما این شرط را اینجا می‌نویسیم گروه اف.ای.تی.اف می‌آید اعلام می‌کنه که اینها وافی به مقصود نیست

 

صباغیان، مجلس ارتجاع ۱۴آذر ۹۷:

یکی دغدغه این‌که اگر ما این قرارداد را امضا کنیم دیگه نمی‌توانیم به نیروهای مقاومت منطقه کمک کنیم.

دو _ این عقد قرارداد باعث خود تحریمی میشه

 

بحث تروریزم نمیدونم آمریکا با ما اختلاف‌نظر داره اختلاف‌نظری هم هست که اگر آقای ترامپ چهار تا کلمه حرف میزنه سه تایش مال ایران است همه کاره دنیا امروز او هست دیدیم در برجام ایشون وقتی مخالفت کرد همه رفتند بیرون اروپا هم الآن نزدیک چند ماه است داره ما را وعده میده آقای روحانی گفتند چند هفته الآن چند ماه شده بنابراین قابل اعتماد نیستند ما چه کار باید بکنیم؟

 

در جلسه مجلس آخوندی علاوه بر تلاش لاریجانی که با یادآوری حرفهای دو پهلوی خامنه‌ای بار دیگر تلاش کرد، لوایح را از تصویب بگذراند، پزشکیان نایب‌رئیس مجلس رژیم از باند روحانی، بر لزوم تصویب لوایح تأکید کرد و برزگر نمایندهٔ دیگر این باند نیز گفت: امروز مجلس در پیچ تاریخی قرار گرفته و نمایندگان می‌توانند با تصمیم خودشان، نظام را از خودتحریمی نجات بدهند.

 

پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع ۱۴آذر ۹۷:

این که ادعا بکنیم با این حرفها بیائیم بعد جو را طوری بکنیم آقا اینها ترسیدند این حرفها در مجلس واقعاً مسخره است از نظر بعدی روندی را که ما اینجا اجرا می‌کنیم می‌خواهیم کاری بکنیم تو این مملکت هیچ تاجری نتوانه تجارت کند هیچ صنعتگری نتوانه هیچ پولی را نتوانیم معامله کنیم این چه ربطی به این بحثها داره که آقا اینها ترسیدند؟

ترسو کسانی اند که ندانسته و ناآگاهانه دارند فریاد می‌کشند

بنده با قدرت رأی می‌دهم هر کسی هم تأیید می‌کنه بگذار اگر مشکل به‌وجود آمد مردم بدانند که چه کسی این وضعیت اقتصادی را برایشان ایجاد کرده

علی لاریجانی،متشکریم...حالا اجازه بدید کمیسیون هم نظرش رو بده،،، کمیسیون.... کمیسیون....

 

آخوند دوالنوری: این ۷۵نیست... نایب‌رئیس است آقا بهش اجازه می‌دهید ۷۵نیست این ۷۲نیست آقا این ۷۲نیست از رانت نایب‌رئیسی داری استفاده می‌کنی آقای پزشکیان رانت نایب‌رئیسی ست این تذکر ۷۲یی نیست رانت نایب‌رئیسی ست.

 

برزگر، مجلس ارتجاع ۱۴آذر ۹۷:

بهانه‌ای که دارند انجام می‌دهند می‌گویند ما عضو این سی اف تی نیستیم وارد این کنوانسیون ها نشده‌ایم این در واقع با تصویب نکردن این موضوع می‌رویم به سمت خود تحریمی دقیقاً در مسیری بازی می‌کنیم که دشمن خودش می‌خواهد و با تصویب سی اف تی در واقع بهانه از دشمن گرفتیم...

و امروز مجلس در پیچ تاریخی قرار گرفته است نمایندگان می‌توانند با تصمیم خودشون ایران را از این خود تحریمی نجات بدهند

 

آخوند روحانی یک روز قبل از جلسهٔ مجلس رژیم درباره لوایح اف.ای.تی.اف، در سمنان بر نیاز حکومت آخوندی به تصویب این لوایح تأکید کرد و در پاسخ به باند رقیب گفت:

«میگید که ما امروز اف.ای.تی.اف رو چرا بپذیریم الآن هم شما بحث اف.ای.تی.اف فعلاً نداریم تو این مرحله آنچه ما داریم ۴تا لایحه است که در مبارزه با پولشویی و تروریزم مالی بخش مالی تروریزیم دولت تقدیم مجلس کرده فعلاً ما بحث اف.ای.تی.اف نداریم.

جنجال بیخودی در کشور سر موضوعی که اساس نداره اجازه ندهیم به راه بیفته همدیگر رو تضعیف نکنیم ۴تا لایحه است ما باید با پولشویی مبارزه کنیم پولشویی وجود داره نه ایران همه جای دنیا وجود داره.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eac14a7-6c59-4ad8-b47b-5e8889a15216"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات