728 x 90

بحران انسانی و موج مهاجرت در انتظار ادلب سوریه

فرارغیر نظامیان سوری از ادلپ
فرارغیر نظامیان سوری از ادلپ

در حالیکه حکومت آخوندی بر همدستی با بشار اسد برای جنگ‌افروزی جدیدی در سوریه و حمله به ادلب تأکید می‌کند، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «تحلیلگران می‌گویند، به‌نظر می‌رسد اختلاف بین ترکیه و روسیه بر سر چگونگی پاسخ‌دادن به... (مسئلة) ادلب، حمله قریب‌الوقوع رژیم (اسد) به این استان را به تأخیر انداخته باشد...

اختلاف در جلسه سران (در تهران) بین اردوغان و پوتین... احتمالاً باعث شده است که روسیه حمله به ادلب را به عقب انداخته باشد تا آنکارا را که قویاً مخالف گزینه نظامی است تحریک نکند.

یک مقام ارشد ترکیه به خبرگزاری فرانسه، گفت: «به‌نظرم اگر حمله‌یی صورت بگیرد، زودتر از چند هفته بعد نخواهد بود».

 

هشدار ترکیه نسبت به بحران انسانی در ادلب سوریه

به گزارش آسوشیتدپرس مشاور رئیس‌جمهور ترکیه گفت که مشاوران سیاسی رهبران ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان موافقند که راه‌حل استان ادلب باید سیاسی باشد و نه نظامی.

نیویورک‌تایمز افزود: «ابراهیم کالین مشاور رئیس‌جمهور (ترکیه) این سخنان را بعد از دیدار روز جمعه خود با همتایانش از روسیه، فرانسه و آلمان در استانبول ایراد کرد.

کالین گفت که این طرف‌ها با هم موافقند که حمله حکومت سوریه به ادلب «راه را برای یک بحران انسانی هموار خواهد کرد، یک موج مهاجرت به‌وجود خواهد آورد و تمامی‌روندهای سیاسی موجود را (از بین خواهد برد)».

 

مانور مشترک تفنگداران دریایی آمریکا و شورشیان سوری

خبرگزاری رویتر روز جمعه گزارش داد تفنگداران دریایی آمریکا مانورهای مشترک را با شورشیان سوری در جنوب این کشور برگزار می‌کنند.

رویترز نوشت:یک فرمانده شورشیان سوری گفت مانورهای نادر نظامی با تفنگداران دریایی آمریکا در جنوب سوریه پیامی قوی به روسیه و ایران می‌فرستد که آمریکاییان و شورشیان قصد دارند بمانند و با هر تهدیدی مقابله کنند.

وی به رویترز گفت مانورهای ۸روزه که این هفته در پایگاه نظامی آمریکا در تنف به اتمام رسید اولین مانورها از این دست با تهاجم هوایی و زمینی با مهمات جنگی بود که صدها نیروی آمریکایی و رزمندگان سوری در آن شرکت داشتند که اهمیت بسیار داشته و ظرفیتهای رزمی و روحیه شهروندان را بالا برده است.

 

ورود ناو شکن آمریکایی به دریای مدیترانه

خبرگزاریها ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای مدیترانه را گزارش کرده‌اند

 

یک روز پیشتر نیز سایت وزارت دفاع آمریکا از یک برنامه عملیاتی مشترک با رزمندگان سوری تحت عنوان « عملیات عزم راسخ» خبر داد و نوشت:‌نیروی عملیاتی مشترک ترکیبی در عملیات عزم راسخ هم‌چنان به شکست دادن داعش در بخشهای مشخصی از عراق و سوریه و در کمک کردن به فراهم کردن شرایط برای سلسله عملیات متعاقب آن برای افزایش ثبات منطقه، متعهد است.

 

تظاهرات مردم ادلب علیه جنایات اسد

اسکای‌نیوز انگلستان در گزارشی درباره تظاهرات بزرگ مردم ادلب، در روز جمعه نوشت: «بعد از هفت سال جنگ طولانی و خشونت‌بار، شهروندان ادلب هم‌چنان اعتراضاتی را با حضور هزاران نفر برگزار می‌کنند. در این جنگ، بسیاری از آنها جابه‌جا شده‌اند و بسیاری از اعضای خانواده‌هایشان کشته شده‌اند، ولی شعارهایشان تغییر نکرده است.... تظاهر کنندگان در مرکز ادلب خواسته‌های خود را به‌روشنی بیان کردند (و گفتند:) رژیم سوریه و (بشار) اسد باید سرنگون بشوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/708acd2e-69fa-4db6-a16b-3329b92c35ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات