728 x 90

بحران اقتصادی رژیم از زبان روزنامه‌های حکومتی

روزنامه های حکومتی
روزنامه های حکومتی

در ادامه نوسانات ارزی، قیمت دلار روز شنبه ۲۷اردیبهشت در بازار آزاد با افزایش حدود ۴۰۰تومان نسبت به روز قبل به ۱۷هزار ۲۵۰تومان رسید.

در همین حال، اقدام آخوند روحانی در حذف صفر از پول رسمی حتی با تمسخر باند خودش مواجه شده است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: «حذف صفرها آن هم در این شرایط بحرانی که ویروس کرونا اقتصاد کشور را درهم ریخته، و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای مختلف را به شکل بی‌سابقه‌ایی دچار بلاتکلیفی و نگرانی کرده و جز آن‌که وضعیت موجود را از آنچه امروز هست، بحرانی‌تر کند، نتیجهٔ دیگری نخواهد داشت».

روزنامه حکومتی مستقل روز شنبه با وحشت از پیامدهای بحران اقتصادی رژیم نوشت: «اگر روند کنونی پیشروی خود را ادامه دهد شکاف اجتماعی و سیاسی خلق می‌شود و ناهنجاریهای غیرقابل‌پیش‌بینی به‌وجود می‌آورد. تبعات این معادله همواره به شکل شورش و نافرمانی پیدا و پنهان به جامعه وارد می‌شود».

این منبع افزود: «اتفاقات سال۹۶ و ۹۸ و مدیریت آنها، همراه با افزایش نقدینگی افسار گسیخته، سونامی اجتماعی را ایجاد می‌کند که دولت برای حل آن چاره‌یی جز آینده فروشی با اوراق مشارکت و ایجاد اوراق قرضه سهام مجازی نخواهد داشت».

روزنامه حکومتی شرق نیز نوشت: «پیآمد این وضعیت، مولد خشم، ناامیدی و گسست اجتماعی‌ست. بدون کارآمد‌سازی نظام، تغییر ناگزیر در راه است».

کیهان خامنه‌ای در جریان کشمکش‌های درونی رژیم بر سر غارت اموال مردم، نوشت: «وزیری قرار بود در مجلس استیضاح شود. پس از رای‌زنی‌ها نماینده‌ای که رأی به استیضاح داده، امضای خود را پس می‌گیرد و در قبال آن آپارتمانی در یکی از مناطق شمالی پایتخت به او داده می‌شود.

(در یک نمونه دیگر)، فرزند نماینده‌ای با سن اندک مدیرعامل دهها شرکت دولتی با حقوق دهها میلیونی و پاداش‌های چند صد میلیونی- بوده است. عقلی متوسط هم می‌فهمد این فرد اگر فرزند فلان آقا نبود، بعید بود دربان شرکتی هم شود که اکنون مدیرعامل آن است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3761d4a7-c533-4bda-9088-f3007fde12fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات